14 september 2015 -
De vakjury nomineert EMTE Supermarkten, V&D, Sanoma en KPN voor de DDMA Customer Data Award. De jury toetst de cases op basis van analyse en segmentatie, datakwaliteit, data governance en data-integratie.
"De genomineerde cases laten op een overtuigende manier zien dat er een klantdialoog wordt aangegaan op basis van klantinzichten," aldus juryvoorzitter Kees Groenewoud (Cmotions). De award wordt uitgereikt op dinsdagavond 17 november tijdens de award avond voorafgaand aan de DDMA Data Dag.
Klant als vertrekpunt
Gisteren vond op het DDMA kantoor de jurydag voor de Customer Data Award plaats. De ingediende cases werden deze dag gepresenteerd aan de vakjury. Volgens Groenewoud is het niveau van de cases hoog: "De cases laten zien dat er aan marktbewerking wordt gedaan op een vernieuwende manier die de klant als vertrekpunt neemt. Bij het kiezen van een winnende case is het van belang dat het succes wordt benadrukt met een positief ROI."
Data driven marketing
Bij de Customer Data award staat data centraal, dat is iets waar de marketeer niet meer omheen kan. "Al enkele jaren zien wij een stijgende lijn als het gaat om de professionaliteit waarmee data wordt toegepast in de klantdialoog. De winnende case moet zich bewijzen door hier een steile curve in te laten zien," aldus Groenewoud.