zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijven gaan online omdat de klant dit vraagt

8 september 2015 - Stibo Systems heeft onderzocht wat de belangrijkste redenen zijn voor de digitale transformatie van Europese ondernemingen die actief zijn in de de retail & groothandel, productie, automobielindustrie, en (financiële) dienstverlening.

Het onderzoek werd uitgevoerd in april en mei 2015 onder C-level- en business & IT-executives uit 200 bedrijven met meer dan 1.000 fte.



Belangrijkste bevindingen
·      77 procent van de respondenten geeft aan bezig te zijn met een digitale transformatie
·      in 59 procent van deze gevallen wordt hierbij meer geïnvesteerd dan de voorgaande jaren
·      74 procent van de bedrijven zegt dat de klantvraag de belangrijkste reden is om digitaal te gaan
·      Succes wordt gemeten via klanttevredenheid (77 procent) en loyaliteit (70 procent)
·      Top drie van redenen voor digitale omslag in volgorde van belangrijkheid: klantmanagement/service, klantbeleving, IT infrastructuur
·      60-70 procent van de respondenten geeft aan dat de transformatie naar online verstoord wordt door gebrek aan data beschikbaarheid en -kwaliteit.

Geweldige mogelijkheden
Simon Walker, Director of Innovation bij Stibo Systems: "De digitale economie biedt geweldige mogelijkheden. Bedrijven zien de voordelen, maar blijken bij de transformatie of optimalisatie van hun digitale strategie nog wel te worstelen met data, zowel met de beschikbaarheid, als met de kwaliteit en consistentie. Goede planning is essentieel en wordt vaak onderschat."

Het onderzoeksrapport is hier kosteloos te downloaden.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Klantfeedback krijgt weinig opvolging
 Directiekamers: gebrek aan digitaal inzicht en diversiteit
 De toekomstige werkplek op het hoogtepunt van digitalisering
 Combinatie data, technologie en organisatie sleutel voor succes
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10