8 september 2015 -
Stibo Systems heeft onderzocht wat de belangrijkste redenen zijn voor de digitale transformatie van Europese ondernemingen die actief zijn in de de retail & groothandel, productie, automobielindustrie, en (financiële) dienstverlening.
Het onderzoek werd uitgevoerd in april en mei 2015 onder C-level- en business & IT-executives uit 200 bedrijven met meer dan 1.000 fte.
Belangrijkste bevindingen
· 77 procent van de respondenten geeft aan bezig te zijn met een digitale transformatie
· in 59 procent van deze gevallen wordt hierbij meer geïnvesteerd dan de voorgaande jaren
· 74 procent van de bedrijven zegt dat de klantvraag de belangrijkste reden is om digitaal te gaan
· Succes wordt gemeten via klanttevredenheid (77 procent) en loyaliteit (70 procent)
· Top drie van redenen voor digitale omslag in volgorde van belangrijkheid: klantmanagement/service, klantbeleving, IT infrastructuur
· 60-70 procent van de respondenten geeft aan dat de transformatie naar online verstoord wordt door gebrek aan data beschikbaarheid en -kwaliteit.
Geweldige mogelijkheden
Simon Walker, Director of Innovation bij Stibo Systems: "De digitale economie biedt geweldige mogelijkheden. Bedrijven zien de voordelen, maar blijken bij de transformatie of optimalisatie van hun digitale strategie nog wel te worstelen met data, zowel met de beschikbaarheid, als met de kwaliteit en consistentie. Goede planning is essentieel en wordt vaak onderschat."
Het onderzoeksrapport is hier kosteloos te downloaden.