zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werkplek in beeld: LinkedIn Amsterdam

4 september 2015 - De online videoserie BusinessCribs – een initiatief van Ricoh en 7 Ditches TV - brengt de meest inspirerende, opvallende en vooruitstrevende werkplekken van Nederland in beeld. Dit keer: het Amsterdamse kantoor van ‘s werelds grootste zakelijke netwerk, LinkedIn.

Dat LinkedIn en Nederland een bijzondere band hebben, blijkt direct uit de inrichting van het kantoor, dat is gevestigd in de Rembrandttoren, nabij het Amstelstation. Fietspaden, tuinkabouters, Delftsblauwe tegeltjes aan de wand, doorkijkjes op de grachten, tulpen en ‘De Nachtwacht’ in één van de meetingrooms, creëren een oud-Hollandse sfeer. Maar wel in een modern, strak jasje.


 
Gidsland
Nederland is dan ook een gidsland voor LinkedIn. Dat vertelt Marcel Molenaar, Head of Marketing Solutions LinkedIn Benelux. Molenaar: "We hebben nu 27 kantoren over de hele wereld, maar vijf jaar geleden was Amsterdam het derde kantoor, na San Francisco en Londen. De Nederlanders hebben LinkedIn als één van de eersten omarmd. Dat komt doordat wij het geen probleem vinden dat een social media-platform in het Engels is. Wat verder meespeelt is dat in Nederland de internettoegang goed geregeld is, dat er veel zelfstandigen zijn en dat Nederlanders houden van zakendoen, handelen en netwerken."

Digitale contractverwerking
Hoe oud-Hollands het kantoor misschien mag aandoen, de manier van werken is dat zeker niet. De 50 medewerkers richten zich als echte iWorkers op de verschillende doelgroepen: adverteerders, premium-leden en gebruikers van recuitment-oplossingen. Alle werkprocessen zijn digitaal, zoals je van een internetbedrijf zou verwachten. Zelfs aan de contractverwerking komt geen papier meer te pas (een digitale handtekening volstaat). Medewerkers kunnen zelf bepalen op wel gebied ze zich willen ontwikkelen, via een speciaal ‘Team & Talent’-programma.

Bijna 50 procent mobiel
Als zakelijk netwerk en talentenplatform heeft LinkedIn zicht op de toekomst van werk, waarin er steeds meer projectmatig in plaats van jobmatig wordt gewerkt en mobiel werken de norm lijkt te worden. Molenaar: "We bewegen in een ongelofelijk tempo naar mobiel, van acht procent in 2012 naar bijna 50 procent nu. Hele delen van onze memberbase, met name BRIC-landen (Brazilië, Rusland, India en China), slaan zelfs hele stappen over. Daar gebruiken mensen alleen maar mobiel, dus alleen maar telefoon of tablet."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Digitale werkplek laat nog even op zich wachten
 Hoe maken we van ons kantoor een digital workspace?
 De toekomstige werkplek op het hoogtepunt van digitalisering
 Werkstress en werkplekleren in tijden van herstructurering
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10