Tien opmerkelijke 'millennials' bereiken finaleronde 'CEO for One Month'
2 september 2015 -
Adecco Group heeft de namen bekendgemaakt van de zes jonge vrouwen en vier jonge mannen van over de hele wereld die de finale hebben bereikt van de ‘CEO for One Month’-campagne.
Slechts één van hen krijgt de unieke kans om te werken aan de zijde van Group Chief Executive Officer Alain Dehaze.
Internationale wedstrijd
De tien jonge mensen, tussen 20 en 25 jaar oud, zijn afkomstig uit verre landen zoals Japan en Australië en uit de Republiek Tsjechië, Denemarken, Frankrijk, Griekenland, Italië, Ierland, Nederland en Spanje. De kandidaten zijn nu samen in Madrid voor een slotronde van tests en uitdagingen, waaruit uiteindelijk de winnaar van de Adecco campagne ‘CEO for One Month’ van dit jaar naar voren zal komen. De winnaar krijgt een uniek kijkje in de keuken van een Fortune 500-onderneming van twintig miljard euro met meer dan 32.000 werknemers.
Vooruitzichten
De recordhoogte van de werkloosheid in veel gebieden heeft een zware slag toegebracht aan de vooruitzichten van miljoenen jonge mensen over de hele wereld. In Europa bedraagt de jeugdwerkloosheid nog steeds meer dan 22 procent, terwijl wereldwijd meer dan 75 miljoen jonge mensen vandaag de dag werkloos zijn. Uit gegevens blijkt dat gebrek aan werkervaring één van de belangrijkste hindernissen is voor jonge mensen die een plekje proberen te veroveren op de carrièreladder.
Way to Work
Met het Way to Work-programma heeft Adecco concrete stappen ondernomen om jonge mensen te helpen waardevolle bekendheid op de banenmarkt te verkrijgen, door hun inzetbaarheid te vergroten en hun carrièrevooruitzichten te verbeteren. Het programma biedt loopbaanbegeleiding en werkgerelateerde trainingsmogelijkheden.
CEO for One Month
Daarnaast biedt de ‘CEO for One Month’-campagne een selecte groep van getalenteerde jonge mensen de mogelijkheid om hun vaardigheden te ontwikkelen aan de zijde van leden van Adecco’s topmanagement. In 2015 kon het initiatief rekenen op niet minder dan 18.000 internationale inschrijvingen, waarbij 34 kandidaten doorgingen voor de titel ‘Adecco CEO for One Month’ van hun thuisland: werken aan de zijde van hun landelijke Adecco CEO.
Na een verdere selectie, gebaseerd op performance, business cases en extra gesprekken, hebben de beste tien nu de finaleronde bereikt. In Madrid worden zij beoordeeld door een jury die afkomstig is uit verschillende functies en landen.
‘CEO for One Month’ werd in 2011 voor de eerste keer gelanceerd in Noorwegen. Het is duidelijk gebleken dat de wedstrijd waardevolle werkervaring biedt voor kandidaten die de finaleronde bereiken, en dat hun cv’s en carrièrevooruitzichten aanzienlijk verbeteren. Vorig jaar vonden vijf van de tien finalisten een baan na deelname, vier van hen studeren nog en hebben een stageplaats. Een van hen is de Colombiaanse Paola Ospina, ‘CEO for One Month 2014’ van Adecco Group, die nu carrière maakt op de marketingafdeling van Adecco USA.
Tien kandidaten
De tien kandidaten die meedoen aan de campagne Adecco Group ‘CEO for One Month’ zijn:
Dick Boreel Nederland
Michelle Dyrby Denemarken
Claire Houston Verenigd Koninkrijk
James Kaluschke Australië
Ayumi Kunori Japan
Ernesto Lamaina Italië
Marie Lusková Republiek Tsjechië
Clémence Lemonnier Frankrijk
Hector Recio Spanje
Eleni Ziaka Griekenland