zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Innovatieve betaaldiensten winnen terrein

1 september 2015 - De ontwikkelingen in de betalingsindustrie gaan razendsnel. Voorheen kwamen innovatieve betalingsinitiatieven slechts zelden voor, maar nu winnen ze steeds meer terrein.

Uit onderzoek van Cognizant, VocaLink en de Financial Services Club onder meer dan 300 banken en financiële dienstverleners wereldwijd, blijkt dat een aantal trends hun omslagpunt hebben bereikt. Dat heeft gevolgen voor de hele industrie. Hieronder de belangrijkste bevindingen:


 
Overgroot deel betaalt digitaal met mobiele apparaten
Volgens 90 procent van de respondenten zal binnen vijf jaar het overgrote deel van de bevolking digitaal persoon-tot-persoon betalingen doen via mobiele apparaten. Functies voor de digitale portemonnee worden verder ontwikkeld. Dit komt mede door de introductie van Apple Pay, dat dergelijke diensten toegankelijker heeft gemaakt. De ondervraagde managers voorspellen dat soortgelijke merken veel invloed blijven houden. 39 procent van de respondenten suggereert dat Apple en Google de komende vijf jaar de mobiele betalingsmarkt domineren.
 
Cryptogeld en blockchain-technologie: riskante aandrijvers
Het onderzoek wijst ook uit dat cryptogeld en blockchain-technologie gezien worden als echte aandrijvers van de verandering. De opkomst van digitale kredietverstrekkers benadrukt dat innovatieve betalingsinitiatieven steeds vaker voorkomen. Het rapport bevat echter ook een waarschuwing: regelgeving en het gebruik van cryptogeld en Bitcoin zal in 2015 mogelijk een groot probleem worden voor toezichthouders en gebruikers. Met name gezien het feit dat deze nieuwkomers zich snel hebben ontwikkeld van opkomende technologieën tot echte spelers in de betalingsindustrie.
 
Innovatie belangrijk op lange termijn
Als korte-termijn ontwikkeling binnen de industrie, vinden de ondervraagden regelgeving en innovatie even belangrijk (respectievelijk 32 procent en 33 procent van de banken en 34 procent van de niet bancaire bedrijven). Op de lange termijn wordt innovatie echter als veel belangrijker gezien. Dit komt door de concurrentie, kansen in de markt en een steeds grotere behoefte aan flexibiliteit voor snellere time-to-market oplossingen. Voor bedrijven die streven naar customer journeys die kostenefficiënt, veilig en flexibel zijn, waardoor ze interessant worden om in te investeren, is het belangrijk om rekening te houden met zowel regelgeving als innovatie. Het belang van innovatie wordt met name gedreven door nieuwkomers in de markt. Doordat zij nieuwe betalingsmanieren opstarten en manieren om de tussenpersonen te elimineren of differentiatie in een veranderende markt te brengen, zijn deze nieuwkomers belangrijk op het gebied van innovatie.
 
Krachtige mix
"De betalingsindustrie blijft erg snel veranderen. Dit komt door een krachtige mix van sociale, technologische, politieke, concurrerende en regulerende factoren," zegt Joris van Dongen, AVP Banking & Financial Services Business Consulting Benelux. "Innovatie is cruciaal en traditionele spelers moeten zich snel aanpassen door met flexibele technologieën hun business model te verbeteren, waardoor ze een betere klantervaring kunnen bieden. Het is essentieel dat financiële instellingen in staat zijn om zich aan te passen aan de veranderende markt. Alleen op deze manier kunnen zij tegemoetkomen aan de alsmaar veranderende behoeften van de klant."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Fraude met internetbankieren gehalveerd
 Pinnen, contant geld of bitcoins: het gaat niet om de betaalmethode maar om de keuze
 Tips om veilig te pinnen
 Betalen met uw mobiel, hoe werkt dat?
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10