zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Punctualiteit NS bereikt historisch dieptepunt

10 oktober 2001 - Steeds minder treinen rijden op tijd. Dat blijkt uit het driemaandelijkse onderzoek naar de klanttevredenheid en punctualiteit dat de Nederlandse Spoorwegen (NS) woensdag naar buiten hebben gebracht.

Meer dan 20 procent van de treinen vertrok niet volgens het spoorboekje.



In het derde kwartaal van dit jaar reed 79,1 procent van de treinen op tijd, tegen 81 procent vorig kwartaal. Nog nooit sinds de invoering van het onderzoek scoorden de NS zo slecht. Bij de invoering van het onderzoek, derde kwartaal 2000, gold reed 86,7 procent nog op tijd. Ook de gerealiseerde aansluitingen hebben het laagste niveau bereikt: 88,7 procent. Het aantal treinen dat niet reed, is gestegen tot 2,8 procent. De rapportcijfers die de reizigers in het derde kwartaal aan de NS gaven, zijn navenant. Ze variëren van een 4,7 tot een 6,9.

Het onderzoek wordt elk kwartaal uitgevoerd door de NS samen met consumentenorganisaties en de overheid. Een NS-woordvoerster beaamt dat de klanten niet te spreken zijn over de dienstverlening. De NS heeft voor twee miljard aan nieuwe treinen besteld, maar die komen pas vanaf volgend jaar op de rails. Ook hebben de spoorwegen veel nieuwe mensen aangenomen, maar dat wordt deels tenietgedaan door vertrekkende medewerkers en een hoog ziekteverzuim onder het rijdend personeel. Topman Hans Huisinga heeft zijn lot verbonden aan het succes van de verbeterplannen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10