zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Het goedkoopste wijntje drinkt u in Spanje

19 augustus 2015 - Het goedkoopste glas rode huiswijn wordt geschonken in Madrid, waar gasten gemiddeld slechts 4,14 euro betalen. Het duurste wijntje drink je in Singapore, waar er 12,74 euro per glas op uw rekening staat.

Het glaasje wijn is in Singapore drie keer zo duur als in Spanje. Sterker nog, voor het bedrag van een glas rode huiswijn in Singapore kunt u op negentien andere bestemmingen, waaronder New York, Sydney en Berlijn, een hele club sandwich krijgen.


Dit blijkt uit de Club Sandwich Index (CSI) van Hotels.com waarin de website jaarlijks de prijzen van maaltijden en dranken in hotels wereldwijd vergelijkt.

Top drie
Met een gemiddelde prijs van 4,14 euro blijkt een hotelgast het voordeligst uit te zijn als deze een wijntje bestelt in een hotel in Madrid. Op de tweede plaats staat ons eigen Amsterdam, waar een glas rode huiswijn voor 5,42 over de toonbank gaat. De derde plaats in de ranglijst gaat naar Colombia; in het zonnige Bogotá betaalt men namelijk 5,71 voor een glaasje rood.
De top drie wijn producerende landen bestaat uit Frankrijk, Italië en Spanje. Opvallend genoeg staat van deze wijnlanden alleen Spanje in de top tien. In Parijs (11,68) en Rome (8,16) is een hotelgast heel wat meer kwijt voor een rode vino. De duurste huiswijn wordt geschonken in Singapore, waar maar liefst 12,74 euro per glas dient te worden afgerekend. Dat is meer dan drie keer zo duur als in Madrid.
 
Top tien landen met goedkoopste rode huiswijn in hotels (prijs in euro's)
 
  • Madrid, Spanje (4,14)
  • Amsterdam, Nederland (5,42)
  • Bogotá, Colombia (5,71)
  • Mexico City, Mexico (5,97)
  • Berlijn, Duitsland (6,03)
  • Buenos Aires, Argentinië (6,31)
  • Dublin, Ierland (6,62)
  • Sydney, Australië ( 6,87)
  • Helsinki, Finland (7,49)
  • Rio de Janeiro, Brazilië (7,90)
  •  
     Doorsturen   1 reactie  

     

    Laatste nieuws

     Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
     Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
     Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
     

    Gerelateerde nieuwsitems

     Wijn onverminderd populair onder Nederlanders
     Alcoholgebruik collega’s wekt ergernis
     Mannen drinken en vrouwen stressen in de auto
     Zakenwereld massaal aan de alcohol
     
     
    reacties
     
    Frans Mulder Huizen in Spanje B.V.  |   | 
    1-11-2015
     | 
    20:23 uur
    Verbazingwekkend het verschil tussen Frankrijk, Italië en Spanje. Verder vraag ik mij af hoe dan weer de verhouding is tussen de steden en de meer lokale hotels.

    REAGEREN

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
    Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
    reacties
    Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
    ‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
    Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
    Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
    Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
    Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
    Mind your data (1) 
    top10