zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Genereer meer online traffic met deze vijf tips

13 augustus 2015 - Iedere organisatie die online zaken doet weet dat het trekken van bezoekers naar de website een uitdaging kan zijn. Een nog grotere uitdaging is het in gang zetten van productieve traffic.

Dat dit onderwerp populair is onder retailers was duidelijk merkbaar tijdens Demandware XChange dat onlangs plaatsvond in Londen. Nieuwe bezoekers aantrekken en conversie zijn de yin en yang van e-commerce. Beiden moeten effectief zijn om succes te behalen.



Tijdens het evenement behandelde Demandware de volgende vijf tips die bijdragen aan online succes:

1. SEO – bovenaan de resultatenlijst staan is niet voldoende
Identificeer verborgen schatten, bekijk de populairste zoektermen en voeg waar nodig titels, beschrijvingen en URL’s toe en een ‘call to action’ om consumenten aan te trekken. Analyseer SEO-metadata en zorg voor links naar social kanalen een naadloze productpresentatie. Vergeet hierbij niet de verborgen juweeltjes van de website te tonen.
 
2. Blogs en social kanalen – ga verder dan een standaard blog
Zoek nieuwe traffic en ambassadeurs van je merk en schrijf helder over bijvoorbeeld trends en nieuwe producten. Zorg ervoor dat de blog op het e-commerce domein wordt gehost, prijs content aan en plaats opvallend beeldmateriaal dat lezers aanspoort tot kopen. Gebruik daarnaast social kanalen, want user generated content biedt proof points. Zet hashtag-campagnes in en integreer foto’s en video’s. Zorg ook voor een beeld-community, ‘shop de look’ en visuele reviews.

3. Direct mails – creëer berichten die opvallen
Onderhoud bestaande relaties, kom met exclusieve aanbiedingen en vraag (terugkerende) klanten om een beoordeling. Zorg er ook voor content gepersonaliseerd wordt gebaseerd op eerder gedrag en varieer de timing en content om betrokkenheid te behouden. Direct mails moeten het gevoel van ‘fear of missing out’ (FOMO) en urgentie oproepen. Dit kan door het doen van tijdelijke aanbiedingen of flash sales (nog slechts zes producten op voorraad).

4. Loyaliteitsprogramma’s – zorg ervoor dat het merk top of mind blijft
Trek nieuwe klanten aan en zorg voor herhaalaankopen bij bestaande klanten. Dit kan door ervaringen te delen en klanten op die manier te betrekken bij de organisatie. Biedt exclusieve aanbiedingen voor de beste klanten door bijvoorbeeld creditcards met het bedrijfslogo, promotionele cadeau- of loyaliteitskaarten aan te bieden en experimenteer met beloningen voor trouwe klanten.

5. On-site zoekopties en sorteerregels – toon de beste opties eerst
Zet merchandising in om conversie te optimaliseren en zorg ervoor dat de nieuwste producten meteen zichtbaar zijn. Om zoekresultaten te verbeteren kunnen bedrijven ‘zoeken tijdens het typen’ inzetten. Hier kan ook gesorteerd worden op sale en uitverkoop om overtollige voorraad te verkopen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Online shopper slaat 's avonds zijn slag
 Promotieonderzoek: Smartphone helpt bij leren
 Jonge gezinnen dragen het meest bij aan online omzet
 Zakelijke rijder kiest online, dealer maakt het verschil
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10