29 oktober 2003 -
Consumenten zijn in te delen in zeven duidelijk af te bakenen stijlgroepen. Dat meldt het blad Rendement.
Wat voor soort conusement bent u?
1. Male Soloists Mannelijke alleengaanden die houden van snacks, snelle auto`s en alcohol.
2. New Nomads Stijlbewuste en kosmopolitische consumenten die zeer mobiel zijn.
3. Power Couples Kinderloze paren die houden van cultuur en reizen.
4. New Minorities Minderheden die hun eigen gemeenschappen en economieen samenstellen. Zij hebben vooral in de markt van exotische producten een groot aandeel.
5. Powermum Families De vrouw is de baas in deze families. Vooral producten in de categorieen mode, cosmetica, meubels, mode en welzijn zijn populair in deze groep.
6. Big Network Families De gezinnen waarvan de ouders en kinderen uit de verschillende nationaliteiten met elkaar samenleven. Zij kopen producten in het groot in.
7. New Communities Woongemeenschappen met gemeenschappelijke belangen, bestaande uit bewuste consumenten met bescheiden inkomens.
Bron:MKBnet