zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Occasion wint van nieuwe auto

4 augustus 2015 - Consumenten kiezen vaker voor een tweedehands auto dan voor een nieuwe wagen.
Dat concluderen analisten van ABN Amro op basis van verkoopcijfers, zo meldt NU.nl.


Hoewel de economie aantrekt en de index voor het consumentenvertrouwen na 7,5 jaar weer positief is uitgevallen, is de verkoop van nieuwe personenauto's sinds 2011 gedaald.


De verkoopaantallen bereikten afgelopen juni nog een dieptepunt. Het aandeel van particulieren in de totale autoverkoop zakte in die maand naar 35 procent.

Occasions
Tegelijkertijd is de verkoop van occasions tussen 2011 en 2013 ook gedaald. Maar sindsdien is de verkoop toegenomen en zijn ook de prijzen voor tweedehands auto's gestegen. De verkoop van nieuwe wagens blijft dus achter. Per saldo worden meer auto's verkocht, maar consumenten kiezen vaker voor een occasion. ABN Amro stelt vast dat er geen duidelijk verband is tussen het consumentenvertrouwen en de verkoop van nieuwe personenauto's. Vanaf eind 2013 ontwikkelden beiden zich zelfs tegengesteld.

Status
De (nieuwe) auto verliest zijn status en is niet langer een prioriteit. De consument koopt wel een andere auto, maar geen nieuwe, aldus ABN Amro. De bank verwacht niet dat de verkoop van nieuwe auto's aan particulieren zal aantrekken.
 


Bron: Nu.nl
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mannen rijden om voor mooie occasion
 Zakelijke automarkt moet in 2015 de kar trekken
 Duitse auto’s scoren goed in ‘Used Car Report’
 Brussel is de beste stad voor tweedehands auto
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10