zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Chinese draak wordt groter met sterke groei in internationale reizen

31 juli 2015 - De constante groei in het aantal internationale Chinese reizigers biedt grote kansen voor de wereldwijde reisindustrie en hoteliers, zo onthult de Chinese International Travel Monitor 2015 van Hotels.com.

Naar aanleiding van hun laatste onderzoek, vormen technische, jonge en welgestelde Chinezen een substantieel onderdeel van de groei van twintig procent in internationale Chinese reizigers. Deze twintig procent bereikte in 2014 een aantal van 107 miljoen reizigers, die verder reisden dan het Chinese vasteland. Het onderzoek benadrukt tevens de vraag aan hoteliers om in de behoeften van Chinese reizigers te voorzien, zoals Chineessprekend personeel en gidsen en aangepaste websites.



Geloofwaardige inzichten van reizigers, hoteliers en gepatenteerde data
De vierde editie van de Chinese International Travel Monitor (CITM) van Hotels.com biedt een gedetailleerd inzicht in hoe de reisbewegingen vanuit het Chinese vasteland de wereldwijde reisindustrie beïnvloeden. Het onderzoek combineert gegevens van meer dan 3,000 internationale Chinese reizigers en 1,500 wereldwijde accommodatiepartners van Hotels.com met de eigen data van Hotels.com en onderzoek van derden.

Toenemende invloed van ‘millennials’
De CITM van Hotels.com identificeert de groeiende invloed van Generatie Y reizigers, de zogenoemde technische ‘millennials’ tussen de achttien tot 35 jaar oud. 59 procent van de ondervraagde hoteliers geeft aan een toename in Chinese gasten tot 35 jaar oud waar te nemen in het afgelopen jaar. Tevens verwachten de hoteliers dat deze trend blijft toenemen. De groei is voornamelijk sterk in Aziatisch-Pacifische regio, waar 78 procent van de hoteliers een toename van Chinese ‘millennials’ rapporteerde.

De opkomst van de luxe Chinese reiziger
Een ander resultaat uit de CITM van Hotels.com is het groeiende financiële vermogen, dat wordt uitgegeven aan reizen, van de welvarendste tien procent van de Chinese reizigers. Met 13.800 RMB (2.047 euro) aan reisuitgaven per dag, inclusief accommodatie, geven zij meer dan vier keer zoveel uit dan de gemiddelde reiziger, die 3.324 RMB (493 euro) per dag uitgeeft. Toch verbleekt dit vergeleken met de vijf procent meest spenderende Chinese reizigers, die meer dan zes keer het gemiddelde uitgeven (20.896 RMB/3.099), wat de opkomst van een ‘superluxe’ klasse aanduidt.

Technisch met een voorkeur voor online boeken
Het internet gebruiken om een reis te plannen en te boeken is de norm geworden voor Chinese reizigers. Ook het gebruik van mobiele telefoons is omhooggeschoten. In de afgelopen twaalf maanden heeft 80 procent van de Chinese reizigers een online apparaat, zoals mobiele telefoons, computers en laptops, gebruikt om een reis te plannen en te boeken, vergeleken met slechts 53 procent vorig jaar. De helft van alle Chinese reizigers gebruikt nu apps op de smartphone op reizen te plannen en te boeken. Vorig jaar was dat nog zeventien procent.

Hotels.com’s antwoord op de opkomst van de internationale Chinese reizigers
Door het groeiende belang van de Chinese reismarkt te herkennen, heeft Hotels.com in 2009 een Chineestalige website gelanceerd. Verschillende Hotels.com apps voor smartphones en tablets zijn ook beschikbaar in vereenvoudigd Chinees. Ook is de populaire Chinese betalingsmethode Alipay geïntroduceerd voor Chinese klanten.
Abhiram Chowdhry, vicepresident en Managing Director Asia Pacific van het merk Hotels.com, vertelt: "Hotels.com’s laatste rapport onthult verschillende opkomende thema’s, waaronder de toenemende invloed van Chinese ‘millennial’ reizigers, meer welvarende Chinese reizigers en een explosieve toename in het gebruik van technologie – voornamelijk mobiel – als onderdeel van het keuze- en boekingsproces van accommodaties. Veel hoteliers hebben reeds de voordelen van gratis Wi-Fi en Chinese informatie en boekingwebsites erkend."

Andere resultaten van de Chinese International Travel Monitor 2015
• Volgens het aantal geboekte hotelkamers op de Chinese website van Hotels.com in 2014, bestaat de top drie landen, die bezocht zijn door Chinese reizigers, uit Amerika, Thailand en Hong Kong.
• Australië, Japan en Frankrijk vormen de top 3 landen, die Chinese reizigers graag bezoeken in de komende twaalf maanden.
• In de afgelopen twaalf maanden heeft 80 procent van de Chinese reizigers een online apparaat gebruikt, inclusief mobiele telefoons, computers en laptops, om een reis te plannen en te boeken, vergeleken met slechts 53 procent vorig jaar.
• Volgens de boekingsdata van Hotels.com gaven Chinese reizigers in 2014 het meeste uit aan een accommodatie in Nieuw-Zeeland, Zweden en Argentinië.
• De top tien procent van de Chinese reizigers spendeerde gemiddeld 2.723 RMB (404 euro) per nacht voor een hotel.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 China wil topsalarissen staatsbedrijven nogmaals indammen
 Promotie maken in China meest lucratief
 Verenigde Staten passeren China op de Index voor directe buitenlandse investeringen
 Lager groeitempo China leidt tot daling in grondstofprijzen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10