29 oktober 2003 -
Mannen gebruiken steeds vaker make-up en verzorgingsproducten voor de huid. Alleen mag het niet zo heten.
De markt voor mannelijke gezichtsproducten groeide tussen juni 2002 en juni 2003 met 25 procent.
Pedicure Uit onderzoek blijkt dat 13 procent van de mannen wel eens een bezoek aan een pedicure brengt. Ongeveer 6 procent overweegt een bezoek aan de schoonheidsspecialist, 3 procent aan de beatyfarm en 1 procent aan een manicure. Zo`n 78 procent van de vrouwen vindt de toenemende belangstelling van mannen voor gezichtsverzorgende producten normaal. 16 procent staat er positief tegenover, 3 procent weet het niet, 2 procent is er negatief over en 1 procent vindt het ongepast.
Decoratieve producten Deze maand verschijnt in Nederland voor het eerst een decoratieve serie (tout beau) voor mannen. Producent Intertrade benadrukt echter dat het geen make-up is. Dior, Clarins, Biotherm en Nivea houden het voorlopig nog even bij de geur- en verzorgingsproducten.
Bron:MKBnet