zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlanders vinden lichaam partner niet 'zomerklaar'

24 juli 2015 - We hebben allemaal specifieke wensen en eisen als het om kamperen gaat. Om dit te onderzoeken heeft Roan Camping Holidays in samenwerking met Noviodata meer dan 1.000 vakantiegangers ondervraagd.

Hieruit blijkt onder andere dat 54,5 procent het lichaam van de partner niet zomerklaar vindt en dat voor 45 procent draadloos internet een vereiste is tijdens een campingvakantie.



Lichaam zomerklaar?
Nederlanders maken zich over het algemeen niet druk of het lichaam van zichzelf of hun partner zomerklaar is. Maar 54,5 procent geeft wel aan dat het lichaam van hun partner niet zomerklaar is. Slechts 7,3 procent vindt dat de partner daar ook echt wat aan moet doen.

Meest populaire kampeerbestemming
Frankrijk blijft met 20,7 procent de meest populaire kampeerbestemming, gevolgd door Nederland. Verder blijkt de prijs het meest doorslaggevend voor de keuze van de vakantiebestemming (27,7 procent), maar voor kampeerders is het klimaat het meest belangrijk (34,9 procent). Het grootste percentage van de ondervraagden (41 procent) gaat dit jaar twee keer op vakantie.

Wi-Fi en zwembad noodzakelijk op de camping
Opvallend is dat voor bijna de helft (45 procent) draadloos internet een vereiste is tijdens de campingvakantie en dat 47,6 procent zelfs bereid is om hiervoor een tot twee euro per dag te betalen. Verder wordt het zwembad genoemd als meest noodzakelijke campingvoorziening (46,8 procent), gevolgd door een eigen wc en/of badkamer (42,8 procent) en een supermarkt voor de dagelijkse boodschappen (37,7 procent). Zo'n 26 procent doet mee aan het animatieprogramma op de camping, waarbij vooral de 65-plussers graag een dansje wagen (40,5 procent).

Typisch Nederlands
Nederlanders nemen graag typisch Nederlandse producten mee als ze gaan kamperen. Zo neemt 27,2 procent dropjes mee en 23,1 procent wil graag hagelslag op de boterham. De top 5 ziet er als volgt uit:
1. Dropjes (27,2 procent)
2. Hagelslag (23,1 procent)
3. Mayonaise (16,8 procent)
4. Nutella (8,8 procent)
5. Stroopwafels (7,9 procent)

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Gratis ontbijt belangrijkste voor reiziger
 Extra koffer en hotel-wifi populairste aanvullende services
 Laptops en iPads massaal mee op vakantie
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10