zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Meiden op Europese roadtrip zeggen nee tegen misleidende reclame

23 juli 2015 - Als reactie op holle marketing, valse claims en lege beloften die veel grote bedrijven doen om maar zoveel mogelijk producten te verkopen, zijn twee meiden uit Nederland en Portugal begonnen aan een Europese roadtrip.

Hierbij gaan ze op zoek naar echte winkels en bedrijven, met echte mensen en echte waarden.


Met hun Say Yes To Summer tour zijn ze een Occupy-achtige consumentenbeweging gestart die een eind wil maken aan de misleidende reclame en marketing, waarmee grote bedrijven de markt domineren. "Door hun grootschalige samenwerking is het bijna onmogelijk voor kleinere familiebedrijven, die trouw zijn gebleven aan hun waarden, om gehoord te worden," stellen Sara en Pam. "Het gaat niet meer om passie, noch om de liefde voor een product of de mensen. De laatste decennia is de wereld een vreemde en plastic realiteit geworden. Reclame, marketing en social media zijn eenvoudige middelen geworden om koste wat het kost zoveel mogelijk producten te kunnen verkopen."

Eerlijke houding
De meiden ontmoetten elkaar in Barcelona. Ze kregen het idee voor de roadtrip tijdens een brainstormsessie van Say Yes To No. Deze nieuwe broodchip van familiebakkerij Van der Meulen uit het Friese Hallum wil een eind maken aan gladde marketing en lege beloftes zoals 'light' of andere gezondheidsclaims en streeft een andere eerlijke houding naar consumenten na.
Sara en Pam: "Tijdens het brainstormen realiseerden we ons dat we meer willen dan alleen dit product delen met anderen. We willen laten zien waar we voor staan. Geen valse beloften, onechte kleuren, geen reclameleugens, geen kunstmatige smaak en geen fotoshoppen. We geloven dat die idealen niet alleen voor voedsel gelden, maar ook op andere momenten. Dus besloten we op een roadtrip te gaan en ja te zeggen tegen echte ervaringen, echte verhalen echte mensen en echte waarden."

Broodchips
Rijdend in een Volkswagen camper begonnen ze hun tour in Amsterdam. Daar openden ze de eerste van zeven flagstores. Say Yes To No beschouwt die als fiendshipstores en levert ze gratis broodchips. De volgende halte is Berlijn, gevolgd door Parijs, Antwerpen en Londen. De laatste stop is de achtertuin van Alex James die samen met zijn beste vriend Jamie Oliver eind augustus 60.000 mensen ontvangt tijdens het Big Feastival.
Hun tournee kan gevolgd worden via sayyestono.com. Pam en Sara: "Wij geloven dat consumenten en winkeliers net zoals wij zijn. Niemand wil voorgelogen worden. Daarom is het tijd om nee te zeggen tegen megawinkels in Oxford Street of de Champs-Élysées en ja tegen bescheiden winkeltjes om de hoek die geliefd zijn bij de lokale mensen."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Malafide marketeers slaan hun slag vanuit Nederland
 Gebrekkig communiceren kost omzet
 Consument let meer op duurzaamheid bij aankopen
 Bedrijven die milieuclaims waarmaken scoren winst en vertrouwen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10