zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Een op de tien betaalt voor studiemateriaal op smartphone, tablet en laptop

14 juli 2015 - Een groeiend aantal Nederlanders gebruikt technologie voor educatieve doeleinden. Ruim een derde (35 procent) van de Nederlanders raadpleegt online studiemateriaal op zijn smartphone, tablet of laptop om zijn kennis uit te breiden.

Negentien procent van de Nederlanders doet dat wekelijks, vijf procent zelfs iedere dag, zo blijkt uit de jaarlijkse Samsung technologiebarometer.



Online studiemateriaal
Steeds meer Nederlanders zijn bovendien bereid om voor online studiemateriaal te betalen. Elf procent van de Nederlanders geeft op dit moment geld uit aan educatieve online content. Dit is een stijging van tien procent ten opzichte van 2014, blijkt uit het Samsung onderzoek. Zij die investeren in digitale educatie, besteden daar een relatief hoog bedrag aan. Maandelijks geven Nederlanders 10,76 euro uit aan educatie. Dat is meer dan aan elke andere vorm van online content, zoals boeken (Euro 9,48), mobiele games (8,87), films en TV-programma's (8,15) en muziek (5,53).

Slimmer thuis
De jaarlijkse Samsung technologiebarometer toont aan dat technologie in ons huishouden een steeds prominentere plek inneemt. Onze privéomgeving telt elk jaar meer apparaten waarmee we meer tijd doorbrengen. "Anno 2015 is ons thuis veel meer dan een plek om te eten, ontspannen en slapen. Nieuwe toepassingen, al dan niet verbonden via internet, maken van ons huis een slimmer thuis," aldus Raymond Mesterom, marketingdirecteur van Samsung. Ons huis telt gemiddeld achttien elektronische apparaten, een toename van 3,6 procent. Bij elkaar gebruikt elk huishouden de apparaten dagelijks bijna vijftien uur. Dat is ruim drie uur langer (26,1 procent) dan een jaar geleden. Gartner verwacht dat in 2020 het gros van de apparaten in huis met het internet verbonden is. Wereldwijd bezit iedereen dan minstens drie verbonden apparaten - smartphones, tablets en laptops buiten beschouwing gelaten.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Gebrek zelfkennis bij IT-talent verhoogt arbeidsmobiliteit
 Omscholing zorgt tot personeelsbehoud
 Nederlander leert liever online dan klassikaal
 Manager nog lang niet overstag voor online leren
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10