zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

66 procent van de Nederlanders groet andere gasten

13 juli 2015 - Nederlanders houden ervan om tijdens een vakantie andere gasten te ontmoeten. En waar kan dat nu beter dan in een publieke hotellift, waar u met onbekende mensen op een kleine oppervlakte staat?

Nederlandse reizigers weten als geen ander om het ijs te breken door onze liftgenoten te groeten. Uit het onderzoek, dat Hotels.com begin 2015 uitvoerde, blijkt dat meer dan de helft van de Nederlandse reizigers andere hotelgasten groeten in deze intieme hotelvoorziening.



Altijd groeten
66 procent van de Nederlandse reizigers geeft aan altijd te groeten wanneer er anderen in de lift staan. Toch blijkt dat we ondanks ons spontane karakter ook wel eens verlegen kunnen zijn. Zo wachten we soms tot de ander eerst groet (tien procent) of kijken we of iemand er aardig uitziet (achttien procent). Slechts drie procent van de Nederlanders praat niet met vreemden en een andere drie procent lapt de etiquette aan de laars, puur omdat ze op vakantie is.

Beleefdheid
Opmerkelijk hierbij is dat beleefdheid met de jaren lijkt te komen. Zo lopen de begroetingen op naarmate de leeftijd stijgt. Van gasten tussen de zestien en 24 jaar oud groet 48 procent de andere gasten in de hotellift, vergeleken met 87 procent van de gasten tussen 55 en 64 jaar oud.

Wereldwijde vergelijking
Vergeleken met het wereldwijde gemiddelde scoren Nederlandse reizigers goed. Over de hele wereld geeft slecht 40 procent van de reizigers aan andere gasten te groeten in de lift. Deze wereldwijde reizigers kijken langer de kat uit de boom door te groeten als de ander er vriendelijk uitziet (28 procent) of door helemaal niet met vreemden te praten (tien procent).

Begroetingen van Nederlandse reizigers in de hotellift:
66 procent Altijd
Tien procent Zodra de ander het doet
Achttien procent Als de ander er vriendelijk uitziet of glimlacht
Drie procent   Praat niet met vreemden
Drie procent   Volgt geen etiquette omdat het vakantie is

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Top tien verbeterpunten voor hotelkamers van Nederlandse gasten
 Feestende vroegboekers massaal naar Middellandse Zee
 Nederlander ergert zich aan weer, taal en mentaliteit op vakantie
 Bijna 110. 000 Nederlanders op Cruisevakantie in 2014
 
 
reacties
 
Henry Prins  |   | 
24-09-2015
 | 
14:26 uur
Cijfers vallen naar mijn mening nogal tegen.. vakantie is - als het goed is - voor iedereen een feestje, andere groeten en openstaan voor elkaar vind ik vanzelfsprekend.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10