zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Mannen geven online meer uit aan fashion, vrouwen minder

10 juli 2015 - Ten opzichte van de vorige halfjaarlijkse Klarna Online Fashion Monitor zijn er verscheidene verschuivingen in aankoopgedrag te zien. Zo lijken de grote uitgaven van online fashion kopende 85-plussers te zijn ingedamd met een terugloop van 109 naar 81 euro.

Andere opvallende verschuivingen zijn er tussen de beide seksen en op de momenten dat men online fashion shopt. Zo geven de mannen veertien procent meer uit aan hun uiterlijk vergeleken met de vorige meting en de vrouwen zes procent minder. De aantrekkelijke leeftijdsgroep voor de fashionwebshops blijft de groep met 46-55-jarigen. Zij kopen heel stabiel al een paar jaar het vaakst en geven het meeste uit per aankoop: het afgelopen half jaar respectievelijk 107 euro per keer. Dit concludeert Klarna op basis van geanonimiseerde interne data van januari tot en met juni 2015.



Online fashion op maandag het populairst
De vorige meting toonde dat 76 procent van de bestellingen plaatsvond doordeweeks, met dinsdag als favoriete dag. Nu wordt 95 procent doordeweeks gekocht met maandag als favoriete dag. Blijvend is dat de meeste aankopen in de eerste helft van de week gedaan worden. Over het tijdstip hoeven werkgevers zich minder zorgen te maken. Waar het de eerste helft van 2014 leek dat er vooral veel geshopt werd gedurende de werkdag met een piek rondom lunch, is het absolute piekmoment verschoven naar het begin van de avond. Al blijkt er rondom de lunch ook wel extra trek te zijn om online nog wat kleding aan te schaffen. Het lijkt wel alsof we het dit jaar te druk hebben gekregen om overdag online fashion te kopen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Jonge gezinnen dragen het meest bij aan online omzet
 Consument koopt kleding en schoenen vaker op zondag
 Customer Engagement rekent af met de traditionele doelgroep
 Langzame apps en websites verjagen online shopper
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10