zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlander zet massaal privé-device in voor zakelijk gebruik

9 juli 2015 - Hoewel medewerkers in grote getalen hun privé mobiel en laptop gebruiken voor hun werk, schieten werkgevers te kort als werknemers problemen ondervinden met de inzet van hun eigen devices.

Dat blijkt uit het Fujitsu IT tevredenheidsonderzoek over beleid en tevredenheid. Meer dan een kwart van de ondervraagden geeft aan dat alleen hun devices van de zaak ondersteund worden. Voor het onderzoek ondervroeg Fujitsu 1.172 medewerkers van bedrijven in verschillende sectoren naar hun mening over het IT-beleid van hun werkgever.



Geen steun werkgever
Een van de opvallendste resultaten is dat 28 procent van de ondervraagden geen steun van hun werkgever hoeft te verwachten als functionaliteiten op hun privé-device niet werken, waardoor zij hun werk niet kunnen uitvoeren. Dit is opvallend, zeker omdat maar liefst 70 procent zegt hun privé-devices ook zakelijk in te zetten. Mark Schippers, Manager Service Desk & Technical Support van Fujitsu: "Het is zonde dat werknemers op zichzelf zijn aangewezen als zij problemen ondervinden met bepaalde functionaliteiten. Zij zouden een stuk effectiever kunnen werken als ze hiervoor de interne servicedesk kunnen benaderen. Bij Fujitsu onderkennen we dit probleem en zien we een servicedesk meer als control tower die ook het probleem van support op privé devices op kan lossen."

Veel vraag naar nieuwe apparatuur
Uit het onderzoek blijkt verder dat nieuwe apparatuur hoog op het verlanglijstje van de Nederlandse medewerker staat. Nieuwe apparaten zouden de tevredenheid in het werk het meest vergroten. Bijna een kwart van de respondenten geeft dit aan. Met name mannen en jongeren zouden gelukkiger zijn op de werkvloer als zij met meer nieuwe apparatuur zouden mogen werken. "Privé zie je ook dat jongeren de nieuwste gadgets als een van de eerste omarmen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat ze de beste en nieuwste devices willen hebben op hun werk," zegt Schippers.

Bedrijfsapps vaak onbekend
Ondanks het gebrek aan nieuwe apparatuur investeren veel Nederlandse organisaties wel in technieken  die het werk makkelijker moeten maken zoals apps voor intern gebruik. Medewerkers zijn hier in de helft van de gevallen van op de hoogte. Opvallend hierbij is dat mannen twee keer zo vaak denken dat hun bedrijf investeert in nieuwe technieken dan vrouwen. "Dit kan met een gebrekkige interne communicatie te maken hebben, maar ook met een gebrek aan interesse in IT van medewerkers zelf."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Drie IT-trends voor 2015: mobiel betalen, data en BYOA & BYOD
 Security-trends 2015: toenemend risico BYOD en wearables
 Tien tips voor een succesvolle BYOD-implementatie
 Nederlands bedrijfsleven vreest dataverlies door BYOD
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10