Top tien verbeterpunten voor hotelkamers van Nederlandse gasten
18 juni 2015 -
Heerlijk ontspannen en slapen in een mooie hotelkamer met een groot, zacht bed is cruciaal om helemaal tot rust te komen tijdens een vakantie.
Tenminste, dat hoopt u dan maar. Luidruchtige buren kunnen wel eens roet in het eten gooien. Uit het Hotelvoorzieningenonderzoek, dat Hotels.com in maart en april 2015 uitvoerde, blijkt dat Nederlandse hotelgasten zich dikwijls ergeren.
Goede nachtrust
Een goede nachtrust pakken, is voor Nederlanders erg belangrijk; 64 procent van de Nederlandse hotelgasten ergert zich het meest aan geluidsoverlast van de buren. Maar dat is nog niet alles. Een niet ruikend tapijt staat hoog in het vaandel van Nederlandse reizigers, daar 45 procent van hen een onaangename geur onprettig vindt en denkt dat dit goede vakantiesfeer kan verpesten. Ook wordt 38 procent van de Nederlanders niet blij als er geen warm water meer uit de kraan komt.
Wereldwijde ergernissen
Nederlanders staan bekend om hun kwaliteit om altijd wel iets te vinden om over te zeuren. Toch blijkt uit het Hotelvoorzieningenonderzoek dat hotelgasten over de hele wereld zich wel eens irriteren. Opmerkelijk is dat de Nederlandse top drie overeenkomt met de wereldwijde ergernissen. Hotels die de ideale hotelkamer nastreven voor zowel Nederlands gasten als gasten over de hele wereld, kunnen deze kritische checklist dus maar beter ter harte nemen.
Top tien verbeterpunten voor hotelkamers van Nederlandse gasten
1. Geluidsoverlast van andere gasten (64 procent)
2. Onplezierige geur van het tapijt (45 procent)
3. Geen warm water meer (38 procent)
4. Te weinig stopcontacten (32 procent)
5. Beperkte ontbijturen (vijftien procent)
6. Niet zelf kunnen kiezen wanneer de kamer wordt schoongemaakt (vijftien procent)
7. Fooien moeten geven wanneer het personeel helpt (elf procent)
8. Slecht nachtkastje/leeslampje (tien procent)
9. Een sleutelkaart gebruiken om elektriciteit of airconditioning te activeren (acht procent)
10. Geen koffieapparaat of waterkoker op de kamer (acht procent)