zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vader krijgt dit jaar BBQ of tuingereedschap

17 juni 2015 - De zoektocht naar een geschikt cadeau voor Vaderdag begint al rond Moederdag. Toch zijn de meeste cadeaus een last-minute aankoop.

Dat blijkt uit het jaarlijkse Vaderdagonderzoek van Experian Marketing Services. Naar aanleiding van dit onderzoek stelt Jos Reeuwijk, oprichter en CEO van Wohi, een top vijf Vaderdagcadeaus voor dit jaar samen. Net als voorgaande jaren staan doe-het-zelf cadeaus en elektronica-artikelen bovenaan. Experian verwacht bovendien dat elektronicawebshops extra veel bezoekers kunnen verwachten.


 
De top vijf voorspelling voor 2015

1.            Doe het zelf: BBQ en tuingereedschap
2.             Gadgets: GoPro camera en Macbook
3.             Verzorging: Aftershave en scheerapparaat
4.            Boeken: Bijvoorbeeld het boek ‘Topshow’ van Voetbal International
5.            Eten en drinken: Een goede fles wijn
Reeuwijk: "Traditioneel is rond Vaderdag de vraag naar leuke en aansprekende producten vanuit de groep ‘Tuin & Klussen' groot: van BBQ’s en toebehoren tot fraai tuingereedschap. Daarnaast zijn de Vaderdagcadeaus rondom Verzorging altijd populair, net als boeken, zo kort voor de vakantie."

Moederdag startsein voor Vaderdag
Uit het Vaderdagonderzoek dat Experian Marketing Services ieder jaar in de Verenigde Staten uitvoert valt op te maken dat vanaf Moederdag ook Vaderdag in beeld komt. Op dat moment worden de eerste zoektermen geregistreerd die met Vaderdag te maken hebben.
Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat pas in de laatste week voor Vaderdag het meest naar cadeaus wordt gezocht.
Ondanks het feit dat het onderzoek is gedaan met Amerikaanse data, zijn er volgens Reeuwijk voldoende parallellen met Nederland te zien: "Ook hier zie je een verdubbeling van het aantal online zoekopdrachten voor artikelen als de Samsung Galaxy en Apple’s Macbook Pro. Dit zorgt er ook voor dat online elektronica-aanbieders tot wel acht procent meer bezoekers registreren in de periode rond Vaderdag."

Het volledige Vaderdagonderzoek is hier te downloaden.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vermoeide werknemers hebben moeite werk en gezin te combineren
 Vaders willen alles behalve parttime werken
 Papadag is afhankelijk van bedrijfscultuur
 Echte vaders werken slim
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10