19 oktober 2003 -
Supermarktconcern Albert Heijn verlaagt vanaf vandaag de prijs van ongeveer duizend artikelen in de winkels. Het bedrijf doet dit nadat klanten hadden geklaagd over te dure spullen.
Per artikel worden de prijzen structureel tussen de 7 procent en 35 procent verlaagd. Naar verwachting zullen andere ketens snel het voorbeeld van Albert Heijn volgen.
Grootste prijsverlaging ooit Een woordvoerster van Albert Heijn liet zaterdag weten dat dit de grootste prijsverlaging ooit is die het supermarktconcern in één dag doorvoert. De woordvoerster geeft toe dat het een enorm grote investering is voor Albert Heijn, een bedrag wil ze echter niet noemen. Ook doet ze geen uitspraken over het aantal klanten dat Albert Heijn extra hoopt te krijgen door de prijsverlagingen.
A-merken Met de prijsverlaging verhevigt de prijzenslag in de supermarktwereld zich. Dat komt omdat Albert Heijn niet alleen het eigen merk goedkoper maakt, maar ook diverse A-merken. Laurus (Edah, Konmar en Super de Boer) is ook al langer bezig met het structureel in prijs verlagen van diverse A-merken.