zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

IKEA is merk met beste reputatie in Nederland

26 mei 2015 - IKEA is uitgeroepen tot het merk met de beste reputatie in Nederland. Dat blijkt uit het jaarlijkse Incompany 500 onderzoek naar spontane aantrekkingskracht en reputatie onder consumenten.

Tijdens de feestelijke uitreiking in het Amstel Hotel mocht Mark Ogertschnig, Country Corporate Communication Manager van IKEA Nederland, de reputatieprijs in ontvangst nemen. De prijs werd uitgereikt door Incompany-hoofredacteur René Gerhardus.


 
Betrouwbaarheid en sympathie
Uit het onderzoek van Incompany 500 blijkt dat IKEA vooral hoog scoort op betrouwbaarheid en sympathie. "Het winnen van deze prijs is een heel belangrijke erkenning in een tijdperk waarin retailers het zwaar hebben. Onze ruim 5.000 medewerkers zetten zich zeven dagen per week met volle aandacht in om een beter dagelijks leven te creëren voor zo veel mogelijk mensen. We luisteren, inspireren en proberen altijd zo eerlijk en oprecht mogelijk te zijn. Dat de consument en met name hoogopgeleide zakelijke beslissers dat zo voelen en op deze manier waarderen, maakt ons enorm trots en dankbaar," aldus Mark Ogertschnig, Country Corporate Communication Manager IKEA Nederland.

Overall winnaar
Voor Incompany 500 vroeg onderzoeksbureau MWM2 3.000 hoogopgeleide zakelijke beslissers spontaan namen te noemen van aantrekkelijk merken op de arbeidsmarkt, zakelijke markt en investeringsmarkt. De top 100 van aantrekkelijke bedrijven en organisaties werd vervolgens door ruim 2.000 beslissers beoordeeld op twaalf aspecten die te maken hebben met reputatie, zoals betrouwbaar, sympathiek en succesvol. IKEA kwam bij dit reputatieonderzoek als overall winnaar uit de bus.
René Gerhardus, Managing Partner Incompany: "IKEA scoort al jaren constant op hoog niveau in het Incompany 500 onderzoek naar aantrekkingskracht en reputatie. Eind 2014 pakte het woonwarenhuis ook al de eerste plaats met de hoogste medewerkerstevredenheid in de sector detail- en groothandel. Als werkgever klimt IKEA nu zelfs van plaats 29 naar plaats 24 in de notering."

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Young Professional verkiest social enterprises
 Grote ondernemingen meer bevreesd voor reputatieschade dan beurskoers
 Philips voor de zevende achtereenvolgende keer beste reputatie
 'Agrifood moet meer doen voor behoud van reputatie'
 
 
reacties
 
Sijmen Aleman  |   | 
26-05-2015
 | 
09:03 uur
Toch nog een minpuntje. De VVV-cadeaubon kent 24.000 acceptanten in Nederland, waaronder grote namem als V&D, De Bijenkorf, Leen Bakker, Gamma, Karwei, Woonexpert, etc. Maar geen IKEA, die accepteert deze meest populaire cadeaubon van Nederland niet. Ikea heeft wel eigen cadeaubonnen, maar deze zijn alleen op de vestigingen te koop en je moet er nog voor in de rij staan ook. Niet echt klantvriendelijk vind ik en een grote omzet die blijft liggen.
Leon Brinkers  |   | 
26-05-2015
 | 
09:07 uur
Ikea, was dat niet stichting Ikea? Die vanwege belastingvoordelen gevestigd is in Nederland waardoor ze nagenoeg geen belasting afdragen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10