Aegon NL beste Europese verzekeraar op Social Media
19 mei 2015 -
Het Nederlandse Aegon heeft de hoogste score bereikt bij het eerste Europese onderzoek naar de inzet van Social Media in de verzekeringsbranche.
Aegon NL was in 2014-2015 het meest actief van de vijftien leidende verzekeraars uit negen landen die bij deze onafhankelijke Social Media Insurance Monitor van ITDS Business Consultants zijn meegenomen.
Consistentie
De Spaanse verzekeraar Mapfre staat op de tweede plaats, op de voet gevolgd door het Franse AXA. Aegon NL heeft de eerste plek vooral te danken aan de consistente activiteit op Social Media platforms. Eerder dit jaar werd Aegon ook eerste in de ranking van 81 Nederlandse verzekeraars. Mapfre onderscheidt zich door de hoeveelheid berichten die maandelijks gepost worden. AXA scoort hoog in de ranking dankzij haar grote fanbase. De resultaten en analyses zijn gepubliceerd in de Europese editie van het SoMe magazine, dat vrijdag is gepresenteerd op het European Insurance Forum in Dublin.
Social Business is pure noodzaak
ITDS-directeur Arjen de Boer: "Uit het onderzoek blijkt dat de Europese verzekeringswereld over alle grenzen heen te maken heeft met nieuwe technologieën, nieuwe spelers en vooral met een veranderende consument. Die zorgen voor dreiging van buitenaf terwijl een professionele aanpak van Social Media door verzekeraars nog structureel ontbreekt. Om de klanten te kunnen behouden is de stap naar Social Business pure noodzaak."