zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Volkswagen Passat Leaseauto van het Jaar 2015

12 mei 2015 - De twintigste editie van de verkiezing ‘Leaseauto van het Jaar’ is gewonnen door de Volkswagen Passat. Na selectie op criteria als exploitatiekosten, design, representativiteit, zuinigheid en milieu, kwaliteit dealernetwerk en rij-eigenschappen was de jury unaniem.

De verkiezing van de Leaseauto van het Jaar is een van de gewichtigste evenementen binnen de leasebranche. De titelhouder is immers per definitie een aantrekkelijk geprijsde, nieuwe en courante leaseauto. De vakjury, bestaande uit in- en externe lease-experts, gerenommeerde fleetowners en een vakjournalist, maakten vooraf op basis van deskresearch een selectie van twaalf genomineerden in de leasecategorieën Economy, Business, Business+ en Executive. Deze titelkandidaten werden tijdens de praktijkdag door de vakjury flink aan de tand gevoeld. De verkiezing van Leaseauto van het Jaar is niet alleen gebaseerd op het oordeel van deze jury, maar ook klanten en het publiek hebben – via internet – mee kunnen beslissen over de uitslag.



Vier klassenwinnaars
In de Economy klasse wint de Opel Corsa van de Mazda 2 en de Skoda Fabia. De nieuwe Corsa is keurig afgewerkt en werd door de jury als een fijne auto beoordeeld. In het Business segment versloeg de BMW 2 Serie Active Tourer de Citroën C4 Cactus en de Fiat 500X. De auto won nipt van de Cactus en werd met name door het publiek hoog gewaardeerd. In het Business+ segment liet de Volkswagen Passat de Ford Mondeo en de Jaguar XE achter zich. Hoewel de Passat in de deskresearch minder overtuigend was, waren het vooral de resultaten van de praktijktest en de stemmen van het publiek die de auto tot winnaar maakten. In het executive segment tenslotte waren de Land Rover Discovery Sport, de Renault Espace en de Volvo XC90 genomineerd. Het was uiteindelijk de Discovery Sport die in deze klasse met de eer streek.

Overall winnaar
Uit de vier klassenwinnaars heeft de jury uiteindelijk de Volkswagen Passat als overall winnaar gekozen. Juryvoorzitter Anne Brons, Director Marketing & Business Development van Alphabet, over de winnaar: "Van het VAG-huis mogen wij doorgaans goede producten verwachten. De nieuwe Passat is een goed doorontwikkelde auto met een perfecte afwerking, veel ruimte en gunstige exploitatiekosten. Voor de leaserijder staat een breed gamma aan motoren ter beschikking, inclusief een veel gevraagde plug-in hybride variant. Tot slot maken de uitstekende rij-eigenschappen deze auto tot een terechte winnaar."

Kunst
Na de tentoonstelling ARTCARS in het Kröller-Müller Museum nodigt Alphabet ieder jaar een kunstenaar uit om de Leaseauto van het Jaar te transformeren tot kunstauto. In deze traditie zal ook de Volkswagen Passat een plaats verwerven in de collectie van Alphabet. Deze unieke Passat zal op 28 mei officieel worden gepresenteerd in het Louwman Museum in ’s-Gravenhage.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Stationmodellen meest geleasde auto's in april
 Metallic lak en reservewiel belangrijkste opties voor leaserijder
 Genomineerden Leaseauto van het Jaar 2015 bekend
 Volkswagen Golf meest bestelde leaseauto van januari
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10