zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Metallic lak en reservewiel belangrijkste opties voor leaserijder

10 april 2015 - Uiterlijk en veiligheid zijn de belangrijkste zaken wat betreft opties en accessoires voor de leaserijder. Dat is goed terug te zien in de keuzes die gemaakt worden bij het uitzoeken van een leaseauto.

ALD Automotive deed onderzoek naar de top tien van meest gekozen opties en accessoires door Nederlandse leaserijders. Metallic lak voert al jaren de lijst aan met maar liefst 71 procent van de leaserijders die vraagt om deze optie. Naast uiterlijkheden en veiligheidsopties blijven technologische mogelijkheden ook zeer populair.



Top tien opties
De top tien van meest gekozen opties en accessoires (pakketten en standaardopties uitgesloten) bestaat uit:
 
  • Metallic lak, 71 procent                                      
  • Reservewiel met normale afmeting, elf procent                                          
  • Park distance control, tien procent                   
  • Navigatie systeem, negen procent                     
  • Dakdragers, negen procent                                 
  • Getint glas, negen procent                                  
  • Accessoires m.b.t. muziek, acht procent          
  • Lederen bekleding, zes procent                         
  • Trekhaak, zes procent                                         
  • Elektrisch schuifdak, zes procent
  • 500 euro per leaseauto
    De gemiddelde bestedingen aan opties in deze top tien bedragen circa 500 euro per leaseauto. Vergeleken met voorgaande jaren is de optie navigatie behoorlijk gedaald in de lijst. Enerzijds door de komst van de smartphone, anderzijds doordat navigatie steeds vaker een standaard feature in auto’s is. 
    Dat leaserijders graag veilig op weg gaan blijkt uit de tweede plaats van het reservewiel (elf procent), gevolgd door Park Distance Control (tien procent). Het lijkt er verder op dat de leaserijder ook graag met de auto op vakantie gaat. Dakdragers doen het goed met een vijfde plaats in de lijst.

    Klimaat en comfort
    ‘Privacy Glass’ staat met negen procent op nummer zes in de lijst. Anders dan de naam aangeeft wordt hier met name voor gekozen vanwege de zonwerende capaciteiten. Accessoires waarmee we naar muziek kunnen luisteren staan op zeven. Denk hierbij aan bijvoorbeeld multimedia systemen, autoradio, speakers en versterkers. 
    Rijplezier en luxe zijn net als voorgaande jaren belangrijke items. Op plek acht vinden we lederen stoelen, het liefst verwarmd (stoelverwarming viel net buiten de top tien). Lijstduwer dit jaar is het elektrisch schuifdak.
     
    Trends
    ALD Automotive ziet een toename van telecommunicatiemogelijkheden in auto’s. De smartphone neemt een dominantere plek in; denk hierbij aan navigatie via de telefoon, maar ook voor het openen, opwarmen en controleren van de auto. Ook ziet de leasemaatschappij steeds meer standaard USB aansluitingen terug in voertuigen, bijvoorbeeld om de telefoon op te laden. Hoewel deze nieuwe optie alweer bijna achterhaald is door de komst van auto’s die middels inductie (snoerloos) de smartphone opladen. Ten slotte zullen voertuigen steeds meer gaan communiceren met de garage, fabrikant en met elkaar.

     
     Doorsturen   Reageer  

     

    Laatste nieuws

     Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
     Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
     Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
     

    Gerelateerde nieuwsitems

     Genomineerden Leaseauto van het Jaar 2015 bekend
     Leaserijders willen dat werkgever aanstuurt op zuinige auto
     Leaserijder wil meer keuzevrijheid
     Nederlandse man kiest vaker voor Plug-in Hybride auto
     
     
    reacties
     
    Er zijn nog geen reacties.

    REAGEREN

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
    Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
    reacties
    Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
    ‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
    Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
    Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
    Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
    Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
    Mind your data (1) 
    top10