12 oktober 2003 -
Homosexuelen vormen een droommarkt voor adverteerders. Dat voorspelde The Wall Street Journal in 1991 al en het blijkt te kloppen.
Naar schatting 4 tot 11 procent van de gehele bevolking bestaat uit homo`s, lesbiennes en biseksuelen. Dat lijkt op het eerste gezicht niet veel, maar homoseksuele gezinnen hebben doorgaans een hoger inkomen en hebben meer te besteden.
Double income, no kids Dat komt omdat die gezinnen vaak beschikken over een dubbel inkomen, maar geen kinderen hebben die ze moeten onderhouden. Uit cijfers van het Simmons Market Research Bureau blijkt dat ongeveer 28,5 procent van de Amerikaanse homoseksuele mannen een inkomen heeft van meer dan 50.000 dollar per jaar. Homosexuelen blijken meer geld uit te geven aan zaken als kleding, schoonheidsartikelen, reizen en uitgaan dan heteroseksuelen.
Gay-friendly adverteren Sommige adverteerders durven zich nog niet te profileren als gay of gay-friendly. Ikea durft dat bijvoorbeeld wel. Zo worden er homoseksuele koppels geplaatst in de catalogi van de meubelketen.
Bron:MKBnet