zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Mannen worden wakker voor een knuffelpartij, vrouwen voor ontbijt op bed

3 april 2015 - Hoe starten we ons weekend en welke ochtendrituelen hebben we? Chocomel onderzocht dit onder 1.000 Nederlanders. ‘Niets moet en alles kan’, dit is voor Nederlanders het ultieme ochtendgevoel in het weekend.

Opvallend is dat mannen veel liever gewekt worden voor een knuffelpartij (42.3 procent) dan vrouwen (8.1 procent). Daarnaast begint de ideale weekenddag met een kop koffie of thee en een uitgebreid vers ontbijt, waar zij de tijd voor nemen.



Weekendontbijt: lekker genieten
Het merendeel van de Nederlanders houdt ervan om zichzelf met een uitgebreid ontbijt te verwennen, waarbij het genieten bovenaan staat. Bijna 60 procent (57.9 procent) van de ondervraagden uit het onderzoek ontbijt het liefst met verse producten, waarbij verse broodjes, kaas en eieren in de top drie staan van wat er niet in het ontbijt mag ontbreken.
Bij deze verse ontbijtproducten is Chocomel Vers bereid met verse melk ideaal om te drinken bij weekendontbijt. Een kleiner deel (23.1 procent) van de Nederlanders geeft de voorkeur aan gemak en kiest voor kant-en-klare producten.

Romantiek is welkom
Naast de deurbel of een te vroeg telefoontje, zijn lawaai van de buren en slecht weer de meest genoemde ergernissen in de ochtend. Tijd doorbrengen met de partner wordt zelfs belangrijker gevonden dan langer uitslapen. Ook voor een onverwachts dagje weg of ontbijt op bed wil men gewekt worden. Deze liefdevolle gebaren in de ochtend blijken meer gewaardeerd te worden dan materiële zaken, zoals cadeaus.

Samen series kijken
Uitgebreid ontbijten blijkt een belangrijk onderdeel van het weekend. Driekwart van de Nederlanders ontbijt het liefst samen, waarbij ‘tijd nemen voor elkaar’ centraal staat. Bij voorkeur wordt het ochtendmaal aan een gedekte tafel genuttigd (42.5 procent) of wordt ontspannen op de bank (34.6 procent) ontbeten. Overigens wordt het ontbijt meestal door de vrouw klaargemaakt. Het kijken van series of tv-programma’s tijdens het weekendontbijt is populair en wordt door meer dan een derde van de Nederlanders gedaan.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Gratis ontbijt belangrijkste voor reiziger
 Zes procent van de ondernemers doet de komende Paasdagen aan relatiemarketing
 Ontbijt overslaan kost miljarden
 Driekwart checkt e-mails in het weekend
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10