8 oktober 2003 -
De aantrekkingskracht van winkelen blijkt een combinatie van sociale interactie, hunkeren, ontspanning en profijt (S.H.O.P.).
Het bureau ondervroeg 253 'fanatieke vrouwelijke én mannelijke shoppers'.
Dag per maand Iets meer dan de helft van de shoppers (53 procent) trekt een dag per maand uit voor deze geliefde activiteit. Een derde gaat ritueel elke week even shoppen (31 procent) en slechts een klein aantal doet dit dagelijks (3 procent). Minder dan helft zegt te gaan winkelen 'omdat hij of zij spullen nodig heeft' (40 procent). De noodzaak van het kopen is voor de echte 'shopper' namelijk ondergeschikt aan het plezier dat men eraan beleeft. Voor het merendeel (83 procent) is winkelen een wezenlijke vorm van ontspanning.
In je eentje Mannen verkiezen meestal hun partner als 'shopmaatje' (42 procent, tegen 22 procent van de vrouwen). Een kwart van de vrouwen zegt liever op stap te gaan met een vriendin. In je eentje winkelen is ook populair: 34 procent zegt dit het liefst te doen.
Bron:Adformatie