19 maart 2015 -
Wereldwijd werkt 35 procent van de marketeers in een volledig geïntegreerd marketingteam. Vergeleken met vorig jaar is dat een stijging van 25 procent. 32 procent zegt te werken in een deels geïntegreerd marketingteam en dat terwijl nog 33 procent van de marketingafdelingen is ingericht naar kanaal.
Op basis van deze cijfers stelt Experian Marketing Services dat silo’s steeds meer doorbroken worden en dat de klant een steeds centralere rol speelt binnen marketingafdelingen.
Top vijf digital marketing trends voor 2015
In aanloop naar de publicatie van het 2015 Digital Marketing Trend Report (het wereldwijde Experian-onderzoek onder meer dan 1000 marketeers over digital marketing) van eind maart geven de experts van Experian op basis van de uitkomsten alvast een top vijf van de digital marketing trends voor 2015.
1. Marketingteams worden steeds meer rondom de klant geformeerd in plaats van rondom een kanaal.
2. Om de datakwaliteit te verbeteren gaan verschillende afdelingen meer samenwerken om uiteindelijk vanuit een gestandaardiseerde database te werken.
3. Data management platforms maken het mogelijk om je ideale doelgroep steeds beter te bereiken. Een duidelijke verschuiving van media-driven advertising naar audience-driven advertising.
4. Technologie maakt het mogelijk om steeds meer marketingprocessen en klantinteracties te automatiseren.
5. Een goede klantervaring wordt zowel voor off- als online retailers belangrijker dan prijsaanbiedingen.
Een uitgebreide beschrijving van de vijf marketingtrends voor 2015 vindt u hier.