zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Top vijf digital marketing trends voor 2015

19 maart 2015 - Wereldwijd werkt 35 procent van de marketeers in een volledig geïntegreerd marketingteam. Vergeleken met vorig jaar is dat een stijging van 25 procent. 32 procent zegt te werken in een deels geïntegreerd marketingteam en dat terwijl nog 33 procent van de marketingafdelingen is ingericht naar kanaal.

Op basis van deze cijfers stelt Experian Marketing Services dat silo’s steeds meer doorbroken worden en dat de klant een steeds centralere rol speelt binnen marketingafdelingen.


 
Top vijf digital marketing trends voor 2015
In aanloop naar de publicatie van het 2015 Digital Marketing Trend Report (het wereldwijde Experian-onderzoek onder meer dan 1000 marketeers over digital marketing) van eind maart geven de experts van Experian op basis van de uitkomsten alvast een top vijf van de digital marketing trends voor 2015.

1. Marketingteams worden steeds meer rondom de klant geformeerd in plaats van rondom een kanaal.

2. Om de datakwaliteit te verbeteren gaan verschillende afdelingen meer samenwerken om uiteindelijk vanuit een gestandaardiseerde database te werken.

3. Data management platforms maken het mogelijk om je ideale doelgroep steeds beter te bereiken. Een duidelijke verschuiving van media-driven advertising naar audience-driven advertising.

4. Technologie maakt het mogelijk om steeds meer marketingprocessen en klantinteracties te automatiseren.

5. Een goede klantervaring wordt zowel voor off- als online retailers belangrijker dan prijsaanbiedingen. 

Een uitgebreide beschrijving van de vijf marketingtrends voor 2015 vindt u hier.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vier kenmerken van het marketingbureau van de toekomst
 Vraag naar sales- en marketingprofessionals in de lift
 Kantoorpand in te zetten als marketingtool?
 Marketeer snakt naar data-talent
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10