zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Familie meest betrouwbaar bij inwinnen financieel advies

24 februari 2015 - Consumenten geven aan dat zij het meest vertrouwen op het advies van familie als het gaat om financiële producten. Dat concludeert Everest in haar consumentenonderzoek onder 844 respondenten.

Bijna 60 procent van de respondenten ziet familie als betrouwbaarste bron. Ook een onafhankelijk financieel adviseur staat hoog in het lijstje met vertrouwelijke bronnen, ruim 50 procent ziet hem als betrouwbaar. Opvallend is dat bijna twintig procent van de consumenten geen vertrouwen heeft in online ratings en reviews en dat de eigen bank of verzekeraar niet in de top drie voorkomt.



Humane dienstverlening
Joost Vanstreels, portfoliomanager bij Everest: "Deze resultaten duiden er op dat financiële instellingen de dienstverlening nog meer moeten humaniseren. Als consumenten het gevoel hebben dat banken en verzekeraars hen van A tot Z kennen, zijn zij eerder geneigd om dit advies als betrouwbaar te kwalificeren. Technologie kan hierin een grote rol spelen. Sterker nog, dankzij de technologie van vandaag is het opbouwen van een persoonlijke relatie met de klant nog nooit zo makkelijk geweest."

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Aanschaf financieel product niet mogelijk via voorkeurskanaal
 Banken blokkeren afkoop woekerpolissen
 Financieel kennisniveau van consumenten is ondermaats
 Explosieve groei aantal studenten met geldvragen
 
 
reacties
 
Brechje Rijtsman  |   | 
27-03-2015
 | 
15:30 uur
Mond tot mond reclame blijft nog altijd de belangrijkste vorm van reclame. Niet alleen familie maar ook vrienden zijn erg belangrijk hierbij.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10