zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Lego het sterkste, Apple het duurste merk ter wereld

18 februari 2015 - Niet Apple, Coca-Cola of McDonald's, maar Lego is het krachtigste merk ter wereld. De maker van de welbekende speelgoedblokjes lost dit jaar Ferrari af als nummer 1 in de lijst van sterkste merken ter wereld, samengesteld door Brand Finance. Dat bedrijf meet hoe de resultaten van een bedrijf worden beïnvloed door de reclame-uitgaven en de waardering die klanten voor het bedrijf hebben.

Volgens de makers van de lijst heeft het Deense bedrijf zijn nummer 1-positie te danken aan het succes van de film The Lego Movie. Daarnaast heeft Lego niet alleen aantrekkingskracht op kinderen, maar ook op volwassenen vanwege het jeugdsentiment dat het merk oproept.



Ferrari daalt
Ferrari, de lijstaanvoerder van vorig jaar, zakte naar plaats 10. Dat kwam vooral doordat het Formule 1-team van de roemruchte autofabrikant vorig jaar slecht presteerde. De huidige top drie bestaat behalve Lego dit jaar uit accountant PricewaterHouse Coopers en energiedrankenfabrikant Red Bull. De Nederlandse voedselfabrikant Unilever staat op een gedeelde vierde plek, samen met accountskantoor McKinsey.

​Meest waardevol
Apple is volgens de merkenanalist net als vorig jaar het waardevolste merk, voor Samsung en Google. Dat heeft het bedrijf te danken aan het succes van de iPhone 6 en de hype rondom de iWatch, schrijft de Britse krant The Telegraph. ING is het hoogst scorende van oorsprong Nederlandse merk, ING Groep staat op plek 83. Shell staat weliswaar hoger, maar dat merk wordt aangemerkt als Brits.

De volledige lijst is hier te zien.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
iPhone6sabonnementen.nl  |   | 
9-06-2016
 | 
22:36 uur
Leuk om te lezen en logisch dat Apple er in voorkomt met de dure iPhone 6 en iPhone 6S.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10