Overbezette parkeerplaatsen bedrijven grootste ergernis bezoekers
13 februari 2015 -
Uitpuilende parkeerterreinen met nergens een vrije plaats zijn de grootste irritatie van bezoekers aan bedrijven. Ook storen zij zich aan betaald parkeren voor een bedrijfsbezoek. Dit blijkt uit onderzoek van Welkom! naar gastvrijheid van Nederlandse organisaties.
Mannen ergeren zich het meest aan een drukke parkeerplaats bij een bedrijfsbezoek (33 procent), vrouwen vooral aan betaald parkeren (33 procent). Daarnaast hebben vrouwen in vergelijking met mannen een grotere hekel aan onveilige parkeerplaatsen. Ursula Buiteman van Welkom!: "De waardering voor het bedrijf begint al voor de deur, zodra de bezoeker het terrein betreedt. Zorg daarom voor voldoende parkeerplaatsen voor bezoekers, het liefst zo dicht mogelijk bij de ingang. En bied gasten als het even kan een uitrijkaart aan, zodat zij niet hoeven te betalen. Dat straalt af op uw organisatie en vergroot de kans op zakelijk succes."
Uiterlijk receptioniste belangrijk
Meer dan de helft van de Nederlanders vindt het uiterlijk van een receptioniste of receptionist belangrijk. Mannen (59 procent) hechten hier meer waarde aan dan vrouwen (53 procent). Van de mannen zegt tien procent dat zij graag ontvangen worden door een knappe receptioniste, tegenover vijf procent van de vrouwen. Buiteman: "Natuurlijk moet een receptionist er verzorgd uit zien, maar evenzo belangrijk is hoe bezoekers worden ontvangen en aangesproken. Beide aspecten bepalen de bezoekbeleving van het bedrijf."