Vraag naar hoger opgeleid personeel klantenservice neemt toe
12 februari 2015 -
De vraag naar goed gekwalificeerd hoger opgeleid personeel voor een functie in de klantenservicebranche neemt toe. Volgens de Klantenservice Federatie (KSF) geeft op dit moment meer dan 60 procent van de bedrijven met een contactcenter aan behoefte te hebben aan hoger opgeleid personeel op de korte of middellange termijn.
Dit blijkt uit onderzoek dat de KSF samen met KIRC heeft gedaan. "Organisaties met een klantenservice merken dat hun klanten steeds vaker eerst zelf antwoord proberen te vinden op hun vragen, maar als ze dan alsnog contact opnemen met een organisatie, willen ze wel in een keer helemaal goed geholpen worden," vertelt Geeske te Gussinklo, directeur van de Klantenservice Federatie. "Denk aan klanten die niet alleen contact opnemen via telefoon, maar ook via chat, videogesprekken en social media. Deze ontwikkeling brengt met zich mee dat de klantenservice nog afwisselender wordt en ook andere vaardigheden vergt van klantadviseurs."
Promotiefilm
"Het mooie vak van klantcontact verdient bevlogen en professionele medewerkers. Er zijn volop carrièrekansen. Om het werken in deze sector op een positieve manier onder de aandacht te brengen, lanceerden we een promotiefilm," zegt Te Gussinklo.
Is het wel zo leuk carriére te maken over over de ruggen van de ellende van, zieken, soc.zwakkeren, gehandicapten of werklozen? Misschien financieel ! maar toch. Beter zou zijn deze financiële middels te gebruiken om het omgekeerde te doen! Deze middels gebruiken om mensen aan werk te houden en niet te ontslaan. Zorgbehoevenden te helpen en zorgverlenende niet te ontslaan en hiermee met z,n allen bereiken dat ieder een zinvol leven heeft. Van mij mag het aantal hoogopgeleide(?) carriëre makers evenredig omlaag. Is ook beter middel tegen tweedelig! Als laatste: Succes voor elk die dit werk ondanks mijn stelling met overtuiging en goed doet, maar laten we hopen dat het op deze manier niet toeneemt, maar onevenredig afneemt.