zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijfsreputatie belangrijk voor professionals in de Nederlandseolie- en gassector

6 februari 2015 - De bedrijfsreputatie wint nipt van het salaris bij de overweging van een nieuwe functie door professionals in de olie- en gassector. 94 procent van de ondervraagden geeft aan dit als cruciaal element te zien in het beslissingsproces tegenover 93 procent dat salaris noemt.

Dit blijkt uit de zesde editie van de Hays Oil & Gas Global Salary Guide, uitgevoerd onder 45.000 respondenten wereldwijd. Elk jaar onderzoekt Hays samen met Oil and Gas Job Search de ontwikkelingen en salarissen in de internationale en lokale olie-en gasmarkt.  



Nederlandse werkgevers bewegen mee
Van de ondervraagde werkgevers in Nederland merkt 58 procent dat er veranderingen moeten plaatsvinden in het aanbod dat ze potentiele werknemers doen om top talent binnen te halen. Compensatie, beloning, training en ontwikkeling worden steeds belangrijker. Omdat bedrijfsreputatie een significante factor voor professionals is, dienen werkgevers in toenemende mate een overtuigende Employee Value Proposition te ontwikkelen, om zich daarmee te profileren als voorkeurswerkgever. De strijd om het top talent binnen te halen, leidt er onder andere toe dat werkgevers steeds meer professionele trainingsprogramma’s etaleren om hun bedrijf te promoten en zichzelf te onderscheiden in de sector.
"Het principe ‘job for life’ is de huidige arbeidsmarkt ontvreemd. Professionals in de olie- en gassector willen met name ervaring op doen bij een gerenommeerde werkgever. Een organisatie met aanzien die bekend staat om zijn innovativiteit. Dit straalt immers af op de werknemer en is van groot belang om op langere termijn in salaris te kunnen stijgen en een verdere boost te geven aan de loopbaan. Kiezen voor bedrijfsreputatie is te zien als een slimme investering in de carrière," zegt Revelino Azzaro, Business Manager Hays Oil & Gas Nederland. 

De voordelen voor werknemers
De meest voorkomende (extra) arbeidsvoorwaarden in de Nederlandse olie- en gassector zijn:
- Bonussen: deze worden toegekend aan 41 procent van de werknemers
- Pensioen: 34 procent van de werknemers
- Auto, vervoer of benzine: 31 procent van de werknemers
- Gezondheidszorg: 25 procent van de werknemers
- Training: 22 procent van de werknemers 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Young Professional verkiest social enterprises
 Grote ondernemingen meer bevreesd voor reputatieschade dan beurskoers
 Philips voor de zevende achtereenvolgende keer beste reputatie
 'Agrifood moet meer doen voor behoud van reputatie'
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10