zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Uitstekende vooruitzichten voor marketing- en communicatieprofessional

20 januari 2015 - De vooruitzichten voor marketing- en communicatieprofessionals zijn uitstekend te noemen. In 2014 is de vraag naar communicatiespecialisten met 24 procent gegroeid en de vraag naar marketeers met vijftien procent gegroeid.

Dit blijkt uit de analyse 'Trends en Ontwikkelingen op de Marketing- en Communicatie arbeidsmarkt 2014'. Opvallend is dat de stijging met name is gerealiseerd in de tweede helft van het jaar. In het vierde kwartaal steeg de vraag maar liefst met 22 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar.



Meeste vacatures in regio Amsterdam, grootste groei in regio Rotterdam
Ten opzichte van 2013 laten alle regio's een groei in vacatures zien. De regio Eindhoven laat de minste groei zien (negen procent) en de regio Rotterdam laat de meeste groei zien, 29 procent. Van de vijf grote marketing en communicatie steden is de regio Amsterdam echt koploper met ruim 7.000 marketing- en communicatievacatures: bijna een derde van de totale vraag komt vanuit de hoofdstad. Dat aandeel is nagenoeg gelijk aan de drie daaropvolgende steden Utrecht, Den Haag en Eindhoven bij elkaar opgeteld.
Hella Ploegmakers, commercieel manager Marketing & Communicatie bij Yacht:"Amsterdam heeft echt het voordeel van het feit dat er veel internationale bedrijven zijn gevestigd met hun hoofdkantoor. Hoofdkantoren van waaruit Marketing & Communicatie centraal geregeld wordt en dat heeft een enorm positief effect op deze specifieke beroepsgroep."

Bereid om meer dan een uur te reizen
Uit het Beroepen- en Arbeidsmarkt Survey (BAS) blijkt dat marketing- en communicatieprofessionals bereid zijn om een langere maximale reistijd woon-werkverkeer te hebben dan de gemiddelde professional. Van de marketing- en communicatie professionals is ruim 35 procent bereid meer dan een uur te reizen, terwijl dat aandeel bij de gemiddelde professional iets hoger dan een kwart is (27 procent). Wel hechten de marketeers en communicatie specialisten bovengemiddeld meer waarde aan thuiswerkmogelijkheden bij hun werkgever, bijna de helft (47 procent) ten opzichte van slechts een derde bij de benchmark (32 procent).

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Marcom-professional werkt liever in andere branche
 Groei in marketing- en communicatievacatures zet door
 Eén op de drie Nederlanders wordt jaarlijks gehunt
 Marketing- en PR-medewerkers massaal op zoek naar andere baan
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10