28 september 2003 -
De Consumentenbond wil niet uitsluiten dat het campagnes tegen bedrijven gaat protesteren. De bond is van mening dat de dreiging van een dergelijke anti-reclamecampagne een effectief middel is om bedrijven waarmee ze beleidsmatig in onmin leeft, bakzeil te laten halen.
Een antireclamecampagne in dagbladen, radiocommercials en free publicity bleek een goed middel om Eneco te laten stoppen met het versturen van dubbele rekeningen.
Effect Het energieconcern was hiermee begonnen nadat het een deel van de activiteiten van het failliete EnergyXS had overgenomen. Ook Nuon was van plan dubbele rekeningen te gaan sturen. Woordvoerder Roeland Kimman van Eneco erkent dat de dreiging van de bond zeker effect heeft gehad, maar laat weten dat de inning is gestaakt hangende de uitspraak van een kort geding over de rechtmatigheid van de dubbele facturering.
Kredietverstrekkers De Consumentenbond is al enige tijd bezig met een `experimentele` anti-campagne in het dagblad Metro, waarin lezers worden gewaarschuwd tegen oneerlijke reclame van verschillende kredietverstrekkers.
Bron:MKBnet