6 januari 2015 -
Apple is net als andere jaren de grote winnaar van de kerstperiode. Dat blijkt uit het jaarlijkse kerstrapport van Flurry, zo meldt Express.be.
Uit het rapport blijkt dat meer dan een op elke twee nieuwe smartphones die tijdens de kerstperiode werden geactiveerd het Apple-label draagt. 51,3 procent om precies te zijn. Op een verre tweede plaats volgt Samsung met 17,7 procent en Nokia, met 5,8 procent. Anderer smartphonepriducenten, waaronder Xiaomi, Huawei en HTC, moesten met Kerst met minder dan een procent genoegen nemen. Dat Azië niet wakker ligt van Kerstmis - het wordt er amper gevierd - heeft daar uiteraard ook mee te maken.
Phablet
Nog opmerkelijk is dat de 'phablet' (de samentrekking van 'phone' en 'tablet' of gewoon de grotere smartphones) de grote winnaar onder de smartphones is. Ruim dertien procent van de activeringen in de week voor Kerstmis waren 'phablets'. Een jaar geleden was dat nog vier procent.