zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederland koopt massaal kerstcadeau via mobiel

24 december 2014 - wehkamp.nl ziet in aanloop naar de feestdagen het aandeel kerstaankopen via mobiel stijgen naar 40 procent. Consumenten kiezen steeds meer voor gemak en mijden in aanloop naar de feestdagen de drukke winkelstraten.

De laatste dagen voor kerst verwacht het online warenhuis nog zo'n 170.000 bestellingen te verzenden naar klanten.



Vrouwen sexy gekleed tijdens feestdagen
De overgrote meerderheid van de vrouwen in Nederland (80 procent) gaat feestelijk gekleed tijdens de kerst. Waar vorig jaar een jumpsuit nog onderdeel uit kon maken van de kerstoutfit, verschijnen vrouwen dit jaar in een feestelijk jurkje aan het kerstdiner: het aantal bestelde feestjurkjes is met zeventien procent gestegen ten opzichte van vorig jaar. Onder deze kerstjurkjes gaan vrouwen sexy gekleed: lingerie, met name body's (+zeventien procent) zijn populair en de vraag naar hold-up kousen is in de maand december ruim 2,5 keer hoger dan in andere maanden. Waar vrouwen uitpakken, pakken mannen vooral hetzelfde. Uit onderzoek uitgevoerd in opdracht van wehkamp, blijkt dat ongeveer de helft van de mannen niet van plan is iets bijzonders aan te trekken tijdens de kerstdagen.

Dure cadeaus onder de kerstboom
Kerst wordt ook dit jaar massaal gevierd met familie. Ruim 60 procent van de Nederlanders zal deze kerst uitgebreid koken, zelf of samen, waarbij iedereen een deel van het diner voorbereidt. Ongeveer 35 procent van de Nederlanders geeft aan het gourmetstel weer uit de kast te halen. Dit jaar werden 44 procent meer gourmetsets besteld, maar ook pannen (+86 procent), pizzarettes (+275 procent) en airfryers (+638 procent) zitten flink in de lift in de aanloop naar kerst. Daarnaast geeft de meerderheid van de Nederlanders cadeaus aan elkaar. Dit mag wat kosten: ongeveer de helft van de Nederlanders besteedt meer dan 40 euro aan de cadeaus voor kerst. Mannen zullen misschien niks bijzonders aantrekken, ze geven wel meer uit aan de kerstcadeaus. Maar liefst twintig procent van de mannen geeft aan meer dan 100 euro aan kerstcadeaus te besteden, tegenover amper vijftien procent van de vrouwen.

De kerstcadeau top vijf van wehkamp.nl:
1. Sony Playstation 4 + GTA V
2. Kobo Aura E-reader
3. Google Chromecast Mediaspeler
4. Lego City Politiehelikopter
5. Tommy Hilfiger sokken gift pack

 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Een derde van de Nederlanders koopt geen kerstcadeaus
 Kerstcadeau bij goed presteren blijft uit
 Baas krijgt zelden kerstcadeau
 Werknemer kiest voor ontspannend kerstcadeau
 
 
reacties
 
Steven  |   | 
27-12-2014
 | 
23:31 uur
Goed om weten, volgend jaar zal het trouwens nog eens met 20% stijgen vermoedelijk. Goeie zaak!
Ron van H.  |   | 
26-01-2015
 | 
16:34 uur
Steven, heb je daar een bron van of is dat gebaseerd op een wilde gok? Het lijkt mij iets té optimistisch maar zou een mooie ontwikkeling zijn!
PS4-kopen.com  |   | 
16-04-2016
 | 
00:09 uur
Grappig om te lezen dat er toen al een mooie piek te zien was voor de PS4. In de kerst is er altijd een flinke piek te zien, voornamelijk voor de PlayStation 4, dat was afgelopen kerst niet anders. Erg veel PS4 consoles over de toonbank.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10