zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Een derde van de Nederlanders koopt geen kerstcadeaus

11 december 2014 - Uit onderzoek van Invotes in opdracht van Shopkorting onder 350 respondenten blijkt dat een derde van de Nederlanders (33 procent) niet aan kerstcadeaus doet. Worden er wel voor kerst cadeaus ingeslagen, dan zijn dat vooral presentjes in de categorie parfumerie (twintig procent) en elektronica (achttien procent).

Juist in de kerstperiode zijn grote besparingen op duurdere cadeaus te behalen. 


Dat producten online vaak goedkoper zijn dan in fysieke winkels is inmiddels wel bekend. Nederlanders vinden het bij het online struinen naar kerstcadeaus belangrijk dat de laagst mogelijk prijs gevonden wordt (62 procent). Om tot de laagste prijs te komen, worden kerst-aanbiedingen als de populairste bespaarmethode (46 procent) genoemd, gevolgd door online prijsvergelijkers (40 procent). Van cashback-websites maakt negen procent gebruik.

Jongeren doen anders online aankopen
De cadeaus die voor kerst gekocht worden, zijn over het algemeen wat duurder dan Sinterklaascadeaus. Vooral shoppers in de leeftijd 35 tot en met 44 jaar kopen cadeaus van meer dan 100 euro voor kerst. In de leeftijdscategorie 18 tot 25 jaar doet niemand dat. Verder kwam uit het onderzoek naar voren dat de meeste mensen bij één tot vier verschillende webshops (39 procent) aankopen doen in de avonduren, tussen 20:00 en 22:00 uur (67 procent). Ze doen dit dan ook in de meeste gevallen thuis. Alleen achttien tot 25-jarigen doen relatief vaak online aankopen tijdens kantooruren, vooral tussen16:00 en 18:00 uur (56 procent). Op de vraag of er via de tablet of de smartphone online geshopt wordt, geeft respectievelijk 67 en 78 procent van de respondenten het antwoord ‘nooit’. In de leeftijdscategorie achttien tot 25 ligt dit wat betreft de smartphone aanzienlijk lager; 49 procent.
Ared Yelkenci, directeur van Shopkorting: "Voor kerst kunnen er grote besparingen behaald worden. Het is nu de periode om mooie cadeaus voor een zacht prijsje te bemachtigen. Na Sinterklaas ruimen veel webwinkels hun voorraden op, waarbij kortingen kunnen oplopen tot maar liefst 70 procent. Daarnaast hebben bijna alle webwinkels speciale kerstacties gericht op populaire cadeaus als parfums, boeken en gadgets."

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Kerstcadeau bij goed presteren blijft uit
 Baas krijgt zelden kerstcadeau
 Werknemer kiest voor ontspannend kerstcadeau
 Kerstcadeau gevaar voor IT-beveiliging
 
 
reacties
 
Ron  |   | 
26-01-2015
 | 
16:40 uur
''gevolgd door online prijsvergelijkers (40 procent)''

Ik had dit eerlijk gezegd veel hoger ingeschat!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10