zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vijf marketing trends voor de feestdagen 2014

11 december 2014 - Betaalde Facebook campagnes winnen het van organische campagnes op bijvoorbeeld Twitter en Youtube en e-mail speelt een allesomvattende rol in de aanloop naar de komende feestdagen.

Dit zijn de belangrijkste conclusies uit een onderzoek dat Experian Marketing Services (EMS) deed onder marketeers wereldwijd. Sinterklaas is koud het land uit en de kerstboom wordt al weer op het dak van de auto gehesen. Drukke dagen dus voor de (online) retailers en marketeers. Experian Marketing Services heeft daarom de vijf belangrijkste marketing trends en conclusies voor de feestdagen van 2014 op een rij gezet:



1.Marketeers zetten liever betaalde Facebook ad in dan een gratis Tweet
Tijdens de komende feestdagen zullen op Facebook meer campagnes gevoerd worden dan op elk ander social media kanaal. 49 procent doet dat via organische berichten en zelfs 34 procent is van plan dat te doen via betaalde ads en het boosten van berichten. Dat is vijf procent meer dan het gebruik van een gratis Tweet om campagne te voeren. Slechts acht procent is van plan te betalen voor ads op Twitter.             

2.E-mail speelt een centrale rol in de campagnes
Maar liefst 91 procent procent van de ondervraagde marketeers wereldwijd geeft aan  dat zij e-mail gaan gebruiken voor hun marketing campagnes tijdens de feestdagen. 40 procent van alle marketeers zet een cross channel marketing campagne in. 68 procent van degene die dat doen integreren e-mail in hun campagne voor de feestdagen. Het is daarmee het meest geïntegreerde kanaal.          

3.Wereldwijd speelt SMS een steeds grotere rol
Wereldwijd wordt SMS het meest gebruikte mobiele kanaal. In Nederland blijft SMS nog steeds achter omdat het nog altijd gezien wordt als een inbreuk op de privacy om via dit medium campagne te voeren. De verwachting is daarom dat in Nederland de eigen mobiele app en mobile advertising de grootste rol zullen spelen.

4.Free-shipping acties steeds minder populair    
In 2013 was het nog de meest populaire aanbieding. 39 procent gebruikte free-shipping aanbiedingen om de klant te verleiden. Een jaar later is dat nog maar 25 procent.

5. Meer aanbiedingen te verwachten ten opzichte van volgend jaar          
78 procent van de marketeers zegt dit jaar de klant een aanbieding te zullen doen. Een stijging van zes procent ten opzichte van vorig jaar. De meest populaire acties is dit jaar de ‘deal of the day’. 31 procent van de marketeers wereldwijd zegt deze vorm van campagne voeren in te zetten tijdens de feestdagen.              

Targetten
Een vijfde van de marketeers gaf aan niet in staat te zijn om zijn beste klanten te identificeren binnen een kanaal. Van de marketeers die zeggen dat zij wel hun beste klanten targetten, geeft iets minder dan de helft (48 procent) aan daar moeilijkheden mee te hebben zodra een campagne over meerdere kanalen wordt gevoerd.
Marketing en Sales director Jan Louwris van Experian Marketing Services in Nederland zegt daarover: "Marketeers zouden hun beste klanten echt veel beter moeten targetten, ze zijn dan veel relevanter en daarmee  succesvoller in hun campagnes. Ze laten anders gewoon geld liggen."
 
Download hier het volledige rapport.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mobiele marketing motor van online advertentiegroei
 Wereldwijd onderzoek naar data-driven marketing onthult eensgezinde visie
 Social sharing biedt kansen voor het bedrijfsleven
 Zet een stap verder dan content marketing: benader uw klanten persoonlijk
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10