zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Ouderen zuinig op smartphone

2 december 2014 - Er blijkt een groot verschil te zitten tussen het gebruik van een smartphone door ouderen en jongeren. Uit onderzoek blijkt dat ouderen veel zuiniger op hun smartphone zijn dan jongeren gebruikers.

Opvallend is dat ruim 60  procent van de jongeren tussen de zestien en twintig jaar wel eens schade aan zijn of haar smartphone heeft gehad. Voor ouderen geldt dat slechts een tiende van de vijftig-plussers schade aan het toestel heeft gehad.  Saillant detail, jongeren laten zes keer vaker hun toestel kapot vallen dan ouderen.


Er zijn verschillende schades mogelijk maar veruit de meeste schade wordt veroorzaakt door het vallen van de smartphone, waarbij het smartphonescherm vaak als eerste kapot gaat.
 
Mannen vaker schade
Mannen blijken iets vaker te maken te hebben met schade aan hun toestel. 38 procent van de mannen heeft wel eens schade aan de smartphone gehad, van de vrouwen is dit 36 procent. Vrouwen hebben daarentegen weer meer waterschade dan mannen, zeven procent tegen nog geen vijf procent.
Opvallend is dat mannen twee keer zo vaak op hun toestel gaan zitten en deze net wat vaker op de grond laten vallen dan vrouwen, 12,6 procent ten opzichte van 9,3 procent van de vrouwen.
 
Verschil iPhone en Samsung
Het scherm van de iPhone blijkt vaker verbrijzeld dan een telefoon van Samsung. 37 procent van alle iPhonebezitters heeft ooit het hele scherm laten vervangen. Bij Samsung bleek dit maar 28 procent te zijn. Een Samsung blijkt daarentegen eerder als total-loss te worden gezien dan een iPhone. Op het moment dat het toestel gerepareerd kan worden blijken de gemiddelde reparatiekosten rond de 80 euro te liggen.

Jongeren gaan voor Sim-Only
Naast het opvallende schadeverschil tussen jongeren en ouderen en het verschil in telefoonmerk, blijkt er nog een opvallend verschil te zijn bij het gebruik van de smartphone. Jongeren gebruikers sluiten vaker een abonnement zonder mobiele telefoon af. Voor gebruikers boven de 60 jaar geldt dat er nog steeds veel wordt teruggevallen op prepaidkaarten.

De uitkomsten van het gehele onderzoek zijn hier te lezen.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Markt voor zakelijke smartphones blijft verschuiven
 Bestuurders verkiezen nieuwste telefoon boven besparing
 Vijf trends die langere levensduur smartphones verklaren
 Oudere zuiniger op Samsung dan jongere op iPhone
 
 
reacties
 
Jan-Peter  |   | 
29-07-2016
 | 
13:01 uur
Schade is altijd vervelend. Je kunt je telefoon nu aan huis laten repareren zodat je hem niet een dag of langer kwijt bent.
Bas  |   | 
11-05-2018
 | 
14:48 uur
Interessant onderzoek en inderdaad wij zien veel meer jongeren in onze winkels komen dan ouderen. Tegenwoordig is repareren binnen een paar minuten klaar.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10