zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Leaserijder wil meer keuzevrijheid

26 november 2014 - ALD Automotive heeft samen met Experian een onderzoek gedaan onder 400 leaserijders. Een van de belangrijkste uitkomsten is dat leaserijders met 90 procent massaal de zakelijke leaseauto verkiest boven het hebben van een eigen auto en privélease.

En ondanks dat het openbaar vervoer niet populair is onder leaserijders wil meer dan 60 procent een eigen mobiliteitsbudget.



Eigen mobiliteitsbudget
Een eigen mobiliteitsbudget maakt het mogelijk ook te kiezen voor andere vervoersmiddelen, zoals de fiets of scooter, of een kleinere auto te combineren met aanvullende diensten of het uitkeren van het restbudget.
Het delen van de leaseauto wordt onder leaserijders zelf niet gezien als belangrijke trend. Technologie en internet in de auto wel. Carel Bal, regiodirecteur van ALD Automotive: "Voor ons als leasemaatschappij is het interessant om te zien dat de keuze voor meerdere vervoersmiddelen in het leasecontract in de top drie van trends staat. Samen met de conclusie dat zeker 60 procent van de leaserijders een eigen mobiliteitsbudget wil, zegt dit ons dat de werknemer steeds meer zeggenschap wil over de invulling van zijn of haar mobiliteit."

De belangrijkste trends volgens leaserijders
ALD Automotive vroeg leaserijders welke trend met betrekking tot mobiliteit zij het belangrijkst vinden. De resultaten zijn als volgt:
1. Technologie/internet in de auto                                                         
2. Verdere verduurzaming van mobiliteit                              
3. Meerdere vervoersmiddelen binnen leasecontract          
4. Zelfrijdende auto’s                                                                               
5. Verbeterd openbaar vervoer                                                
6. Het delen van vervoer (sharing economie)      
                  
Welvarende gezinnen
Onderdeel van het onderzoek is een analyse van de leaserijders met behulp van Mosaic Huishouden, het consumentenclassificatiesysteem van Experian. Leaserijders zijn vooral vertegenwoordigd onder onderstaande groepen:
1. Kind & Carrière                                                               
2. Vrijheid & Ruimte                                                           
3. Gouden Rand                                                                  
4. Modale Koopgezinnen                                                     
5. Elitaire Topklasse                                                             
Wat deze groepen gemeen hebben is dat het vrijwel altijd om gezinnen gaat die modaal of bovenmodaal verdienen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Laadpaal bij de eigen woning leidt tot sterke bereidheid elektrisch rijden
 Jongeren: vrij reizen of leaseauto even belangrijk als goed pensioen
 Jonge leaserijder wil keuze in type vervoersmiddel
 Vrouw minder bewust van mobiliteitskosten dan man
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10