Hoe krijgt u korting op online Sinterklaasaankopen? Vijf tips
17 november 2014 -
De pepernoten liggen alweer in het schap en Nederland denkt aan de Sinterklaasinkopen. Uit onderzoek van Invotes in opdracht van Shopkorting blijkt dat de meeste consumenten online minder dan 25 euro uitgeven aan Sinterklaascadeaus.
Het is dan ook niet verwonderlijk dat de meerderheid van de respondenten daarvoor geen geld apart legt (73 procent). Daarentegen wacht toch meer dan de helft van hen op acties, de uitverkoop of kortingscodes voor de feestdagen (53 procent). Het onderzoek bevestigt daarnaast dat ook dit jaar spelletjes het meest verkocht worden (27 procent), gevolgd door elektronica en kleding (beide achttien procent).
Sale
Traditioneel ligt met Sinterklaas het bedrag dat uitgegeven wordt aan cadeaus lager dan met kerst. In vergelijking met Sinterklaas doen mensen voor kerst tweemaal zoveel online inkopen ter waarde van 100 euro of meer. Hoewel de noodzaak om op de acties, sale en kortingscodes te wachten bij Sinterklaas dus minder is, geeft toch 53 procent van de respondenten aan hierop te wachten.
Ared Yelkenci, directeur van Shopkorting: "De Sinterklaasacties zijn al in de eerste week van november losgebarsten. Men hoeft dus niet meer te wachten tot vlak voor Sinterklaas. Daarmee wordt de kans dat het favoriete cadeau van het verlanglijstje van uw kind net is uitverkocht kleiner. En de wintersale begint ook al begin december."
Tips!
Yelkenci heeft daarnaast nog een aantal tips hoe het best te profiteren van de acties voor Sinterklaas:
• Meld u aan bij de nieuwsbrief van een webwinkel, dan ontvangt u vaak een extra kortingscode.
• Zet Google alert aan voor Sinterklaasacties.
• Doe uw aankoop in de uitverkoop, met een kortingscode én via een cashbacksite. Dat is driemaal korting, mits de code ook geldig is op sale-items. Zo kan een korting oplopen tot 50 procent, plus tien en vijf procent, afhankelijk van de adverteerder.
• Koop alles bij één webshop. Een webshop als Bol.com heeft bijvoorbeeld 4+1 gratis acties.
• Wacht tot het allerlaatste ment met inkopen, dan wordt er het meest met prijzen gestunt.
Natuurlijk is het goed om geld te besparen indien dit mogelijk is. Maar wat mij zelf opgevallen is de laatste jaren is dat de daadwerkelijke feestgedachte plaats maakt voor de kortingscultuur. Cashbacks zijn hiervan een goed voorbeeld.