zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Hoe krijgt u korting op online Sinterklaasaankopen? Vijf tips

17 november 2014 - De pepernoten liggen alweer in het schap en Nederland denkt aan de Sinterklaasinkopen. Uit onderzoek van Invotes in opdracht van Shopkorting blijkt dat de meeste consumenten online minder dan 25 euro uitgeven aan Sinterklaascadeaus.

Het is dan ook niet verwonderlijk dat de meerderheid van de respondenten daarvoor geen geld apart legt (73 procent). Daarentegen wacht toch meer dan de helft van hen op acties, de uitverkoop of kortingscodes voor de feestdagen (53 procent). Het onderzoek bevestigt daarnaast dat ook dit jaar spelletjes het meest verkocht worden (27 procent), gevolgd door elektronica en kleding (beide achttien procent).


 
Sale
Traditioneel ligt met Sinterklaas het bedrag dat uitgegeven wordt aan cadeaus lager dan met kerst. In vergelijking met Sinterklaas doen mensen voor kerst tweemaal zoveel online inkopen ter waarde van 100 euro of meer. Hoewel de noodzaak om op de acties, sale en kortingscodes te wachten bij Sinterklaas dus minder is, geeft toch 53 procent van de respondenten aan hierop te wachten.
Ared Yelkenci, directeur van Shopkorting: "De Sinterklaasacties zijn al in de eerste week van november losgebarsten. Men hoeft dus niet meer te wachten tot vlak voor Sinterklaas. Daarmee wordt de kans dat het favoriete cadeau van het verlanglijstje van uw kind net is uitverkocht kleiner. En de wintersale begint ook al begin december."
 
Tips!
Yelkenci heeft daarnaast nog een aantal tips hoe het best te profiteren van de acties voor Sinterklaas:
•         Meld u aan bij de nieuwsbrief van een webwinkel, dan ontvangt u vaak een extra kortingscode.
•         Zet Google alert aan voor Sinterklaasacties.
•         Doe uw aankoop in de uitverkoop, met een kortingscode én via een cashbacksite. Dat is driemaal korting, mits de code ook geldig is op sale-items. Zo kan een korting oplopen tot 50 procent, plus tien en vijf procent, afhankelijk van de adverteerder.
•         Koop alles bij één webshop. Een webshop als Bol.com heeft bijvoorbeeld 4+1 gratis acties.
•         Wacht tot het allerlaatste ment met inkopen, dan wordt er het meest met prijzen gestunt.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Medewerker wil geen gedicht van manager
 Stijgende trend verkoop Sinterklaaspakketten
 Werknemer uit frustratie in Sinterklaasgedicht
 Smartphone populair Sinterklaascadeau
 
 
reacties
 
Wendy Gonne  |   | 
27-07-2015
 | 
16:14 uur
Natuurlijk is het goed om geld te besparen indien dit mogelijk is. Maar wat mij zelf opgevallen is de laatste jaren is dat de daadwerkelijke feestgedachte plaats maakt voor de kortingscultuur. Cashbacks zijn hiervan een goed voorbeeld.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10