5 november 2014 -
De campagne ‘Check je werkstress’ is opgezet om werkgevers en werknemers te wijzen op de risico’s van teveel werkstress. Het heeft tot doel het onderwerp ‘werkstress’ bespreekbaar te maken op de werkvloer.
In de campagne staan ervaringsverhalen van bekende en onbekende Nederlanders centraal. Zo vertellen onder meer Hugo Borst en Leontien van Moorsel over hun ervaringen met werkstress.
De boodschap van de campagne wordt gecommuniceerd via de Facebookpagina 'Check je werkstress'. Hier is dagelijks nieuws te vinden en zijn mensen met elkaar in gesprek over werkstress. Wilt u weten hoe het is gesteld met uw werkstress? Ook voor het antwoord op die vraag kunt u op die site terecht.
In het kader van campagne worden verschillende activiteiten georganiseerd:
- Goede praktijken competitie ‘Gezond Werk is Werk Zonder Stress!’
Meestrijden om de awards voor goede praktijken is een uitstekende manier om deel te nemen aan de campagne ‘Gezond werk is werk zonder stress!’. Ook kan de competitie een belangrijke bron van inspiratie zijn om de werkplek veiliger en gezonder te maken. De awards worden toegekend aan de meest innoverende bijdragen aan de aanpak van werkdruk en werkstress.
Kijk hier voor meer informatie over de goede praktijken competitie.
- Check je Werkstress week
In de week van 3 november 2014 wordt de Chek je werkstress week georganiseerd. Er wordt dan op allerlei manieren aandacht besteed aan werkdruk en werkstress. Werkgevers, werknemers en kerndeskundigen worden opgeroepen in actie te komen om met het thema actief aan de slag te gaan. Tijdens de conferentie die in deze week plaatsvindt, worden onder andere de Goede Praktijken Awards uitgereikt.
Klik hier voor meer informatie over de Week van Werkstress.