zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Detailhandelssector vraagt nieuw type bestuurders

31 oktober 2014 - Ontwikkelingen als ‘omni-channel’-distributie (on- en offline), nieuwe digitale technologie en snelle groei in opkomende markten verhevigen de jacht op het toch al schaarse managementtalent in de detailhandelssector.

Dat is een van de hoofdconclusies uit het Executive Monitor-rapport van Boyden Global Executive Search over de wereldwijde retail & consumer goods-sector.



Snellere strategiewijzigingen 
Technologische ontwikkelingen en de snelle groei van online consumentenaankopen dwingen de leiding van traditionele detailhandelsbedrijven tot snellere strategiewijzigingen. Maar veel zittende bestuurders van gevestigde detailhandelsondernemingen hebben daar moeite mee. De sector heeft leiders nodig die flexibel kunnen anticiperen en reageren op de snel veranderende markten en voorkeuren van de consument. 

Private equity 
Alain Kok, partner bij Boyden Nederland, voegt daar een belangrijke ontwikkeling in de Nederlandse markt aan toe:" In Nederland zijn private equity-investeerders steeds actiever met  het overnemen en herstructureren van detailhandelsbedrijven, vooral in de sectoren kleding en voeding. Dit gaat vaak gepaard met een toename van de vraag naar meer ondernemende en vooruitstrevende managers die de consumentenvoorkeuren en de online technologische ontwikkelingen begrijpen en aanvoelen. Ook zien we in Nederland een groeiende vraag naar marketingtalenten met verstand van digitale en online technologie en sterke track records in duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen (CSR)."

Managementtalent
Het Executive Monitor-rapport van Boyden beschrijft de belangrijkste internationale trends en ontwikkelingen op het gebied van consumenten- en luxegoederen en de invloed hiervan op het vinden en aantrekken van managementtalent. Daarbij gaat het dieper in op de veranderende consumentenbeleving rond het on- en offline winkelen, nieuwe eisen die dit stelt aan het strategisch topmanagement (de C-suite), het toenemende belang van het juiste middle management en de effecten van de snelle groei in opkomende economieën.
Het gehele rapport is te vinden op www.boyden.com.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Job (22) wint CEO Challenge
 Moderne tijden, modern klantcontact
 Nederlander draagt vakantiegeld naar webwinkels
 Winst retailbanken bijna terug op pre-crisisniveau
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10