zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

HR-managers slaan alarm

31 oktober 2014 - Ruim driekwart (84 procent) van de HR-managers wereldwijd is van mening dat bedrijven moeten anticiperen op veranderingen op het gebied van werknemersbetrokkenheid, veroorzaakt door onder andere de digitalisering, individualisering en globalisering van de samenleving.

70 procent van de ondervraagde HR-managers denkt  dat de aanpassingen voor de toekomst van hun eigen organisatie niet afdoende zijn. Dit blijkt uit onderzoek van Hay Group onder 300 HR-managers van organisaties in 60 verschillende landen.  Voor het onderzoek interviewde Hay Group HR-managers over de consequenties van trends die in de toekomst naar verwachting grote veranderingen teweeg zullen brengen binnen bedrijven en organisaties. Deze trends, waaronder individualisme en digitalisering, zijn opgenomen in het onderzoek ‘The New Rules of Engagement’ van Hay Group.



Invloedrijke trends
Monique Sliekers, directeur Hay Insight Benelux: "Organisaties die nu een effectieve werknemersbetrokkenheid-strategie ontwikkelen, moeten net zo gefocust zijn op wat er buiten de organisatie gebeurt als op wat er intern aan de orde is." Respondenten in het survey verwachten dat toenemende individualisering en digitalisering de meest invloedrijke trends voor medewerkersbetrokkenheid zijn en hoe organisaties georganiseerd en geleid worden. Maar dit zijn ook de trends die zich lastig laten vangen in beleid. Medewerkers verwachten ruimte voor de invulling van hun persoonlijke wensen en behoeftes. Die ruimte zorgt in belangrijke mate voor hun engagement. Maar aan de andere kant zorgt digitalisering ervoor dat de manier waarop medewerkers verbonden zijn aan de organisaties verandert. Hoe zorgt u voor betrokkenheid en verbondenheid aan de organisatie of een team als mensen elkaar nauwelijks ontmoeten? 
De druk op bedrijven neemt nog verder toe door de verwachting dat bijna een kwart van de werknemers wereldwijd (192 miljoen mensen) in 2018 van baan zal veranderen. Sliekers: "Wanneer bedrijven niet inspelen op de trends, zullen ze in de toekomst niet in staat zijn om nieuw talent aan te trekken en te behouden."

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Herstel economie resulteert in verhoogde druk op mondiale arbeidsmarkten
 Topwerkgever weet wat millennial beweegt
 Mobiel talentmanagement, waarom juist nu?
 Manage talent én functie
 
 
reacties
 
Erwin Overdijk  |   | 
3-11-2014
 | 
13:13 uur
Wat een onzin dit soort onderzoeken. Bedrijven zijn al tientallen jaren niet in staat talent te behouden en hebben ook erg veel moeite talent aan te trekken.

Dat vloeit voort uit het niet functioneren van de HR managers en HR afdelingen zelf, die graag op no cure no pay basis willen werven en geen enkel plan voor improvement van de recruitment hebben of behoud van talent.

En dan gaan ze ook nog eens een cao als belonings systeem aanhouden. Een cao is bedoeld voor zekerheid voor de werknemers en totaal niet geschikt als belonings instrument.

Erger nog, een talent die 2x zo hard werkt als de rest en tweemaal zo goed presteert wordt beloond met 75,00 euro per maand meer terwijl ze zeker in het begin binnen een jaar al zo'n 500,00 - 1000,00 euro per maand meer in de markt waard zijn.

Het is de HR zelf die het probleem is en eerder een verlengde van slecht management is en helemaal nooit ooit met personeel bezig is.
HR directeuren zijn slechts bezig met de kosten van personeel en meer begrijpen ze niet en de
CEO en CFO willen ook niet dat ze dat gaan begrijpen.

Kortom HR managers en directeuren moeten eens gaan nadenken of de benaming HR wel goed is gekozen en/of ze niet eens mensen moeten gaan aannemen en opleiden die iets van mensen begrijpen ipv cijfers en erin gestampte domme recruitment trucjes om het allemaal maar zo goedkoop mogelijk te houden.

Zelfs op hoog niveau als interim consultants en inkoopdirecteuren willen ze nog voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. En dat gaat niet en uiteindelijk ben je duurder uit en blijft je organisatie een rommeltje ondanks alle uitgebreide onderzoeken en zogenaamde verbeteringen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10