zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Social sharing biedt kansen voor het bedrijfsleven

20 oktober 2014 - Ruim 87 procent van de werkgevers vindt het belangrijk dat werknemers content als nieuwsberichten, vacatures en whitepapers via hun eigen sociale netwerken verspreiden. Dit is gebleken uit onderzoek dat SoWorker heeft uitgevoerd onder 75 marketing en social media managers.

In de praktijk blijkt echter dat slechts 55 procent dit ook daadwerkelijk doet. De voornaamste reden waarom dit niet gebeurt is dat de organisatie geen structuur heeft om het verspreiden te organiseren.



Gebrek aan structuur
Volgens Martijn Rademakers, mede-oprichter van SoWorker, is dit een herkenbaar probleem. "Veel organisaties en social media managers realiseren zich de kracht van het netwerk van de eigen medewerkers. In de praktijk leidt dit vaak tot kleine groepjes enthousiaste medewerkers die berichten delen via ‘copy-paste’. Door het ontbreken van een goede structuur lukt het echter maar moeizaam om dit uit te rollen over de gehele organisatie. Hierdoor mist de organisatie een enorme kans om het bereik van haar boodschap over een groot relevant netwerk te verspreiden en de social mediabestedingen beter te laten renderen."

Social media budget
Uit het onderzoek blijkt ook dat Facebook, LinkedIn en Twitter de social media kanalen zijn die het meeste worden ingezet. De content is daarbij grotendeels gericht om de branding van het merk en ter ondersteuning van de verkoop. Overigens verwacht 70 procent van de respondenten dat het budget voor social media de komende jaren blijft stijgen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Social Media hét wapen voor klantbehoud door verzekeraars
 Social media drijvende kracht achter contentconsumptie
 Google winnaar eerste Social Media ICT Top 100
 HR weet social media nog niet voor eigen vraagstukken in te zetten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10