3 oktober 2014 -
Minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken en Werkgelegenheid stelt voor twee jaar 900.000 euro ter beschikking aan de Klantenservice Federatie (KSF) in het kader van het sectorplan.
De brancheorganisatie voor bedrijven die dagelijks te maken hebben met klantcontact gaat de subsidie gebruiken om medewerkers op middelbaar en hoger onderwijsniveau op te leiden. Ook zal de KSF een deel van het geld besteden aan het interesseren van jongeren voor een baan binnen het werkveld klantenservice. De subsidie is aangevraagd samen met het OOCC, het opleidings- en ontwikkelingsfonds voor contactcenters.
Twee miljoen klantcontacten
"Waar veel mensen niet bij stilstaan, is dat er dagelijks ongeveer twee miljoen keer contact is via e-mail, telefoon, social media of chat tussen consumenten en de klantenservice van bedrijven," zegt Geeske te Gussinklo directeur van de KSF. "Het toont aan dat klantenservice als werkveld steeds groter en afwisselender wordt en de vraag naar arbeidsplaatsen en scholing die hiermee te maken heeft toeneemt. We zijn daarom ontzettend blij met de steun die we van Minister Asscher krijgen, omdat deze ons in staat stelt om scholing en arbeidsmarktcommunicatie verder te ontwikkelen."