zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Verslechterd imago schaadt arbeidsmarkt telecombranche

30 september 2014 - Meer dan de helft van de werknemers (52 procent) in de telecom vindt dat de aantrekkelijkheid van de branche is afgenomen, zo blijkt uit een onderzoek van Brunel onder 2.000 werkgevers en werknemers. Bijna 60 procent overweegt dan ook vaak of regelmatig om over te stappen.

Tot enkele jaren geleden werd telecom als aantrekkelijke branche gezien om in te werken. Uit het onderzoek blijkt echter dat hier inmiddels weinig sprake meer van is.


 
Overstappen
Meer dan de helft van de ondervraagde werknemers (52 procent) stelt dat de aantrekkelijkheid van de branche is afgenomen. Vooral werknemers in de leeftijdscategorie 56-65 jaar zijn negatief te spreken over de branche. "We zien dat steeds meer van deze werknemers overwegen over te stappen naar een andere branche," zegt Marco Visser, directeur bij Brunel. "Belangrijke consequentie hiervan is dat kennis en ervaring binnen het bedrijf dan verloren gaan. Indien bedrijven daar niet op tijd op inspelen, missen ze de boot." Maar liefst 57 procent van de werknemers overweegt vaak of regelmatig over te stappen. 32 procent zou niet opnieuw voor een baan in de telecombranche kiezen indien zij nu de keuze had.
 
Onderscheiden
Telecombedrijven moeten nieuwe manieren gaan vinden om zich te onderscheiden op de markt. 68 procent van de ondervraagde werkgevers zegt zich reeds te onderscheiden van de concurrentie door in te zetten op een goede service in plaats van op het product zelf. De helft van de ondervraagde werknemers (49 procent) erkent dit. "Investeren in kennis en capaciteit op het gebied van service binnen de organisatie is een logische stap," aldus Visser. "Doordat de telecomsector over het algemeen een niet al te best imago heeft, hebben de meeste telecombedrijven zich de afgelopen jaren al geprofileerd als het gaat om servicegerichtheid. Deze aandacht moet echter niet afzwakken. Juist de komende jaren blijft dit belangrijk."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 'Telecomsector kan twintig procent besparen met lean telco'
 Gebruikers stellen telecom providers aansprakelijk voor beveiliging-issues
 Nederlandse bedrijven geen inzicht in kosten mobiele telefonie
 Nederlandse TMT-sector voorbeeld voor Nederlandse economie
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10