zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Oplossing proactief relatiebeheer voor financiële dienstverleners

23 september 2014 - Dinsdag 16 september organiseerden De Financieel Marketeers, SCOPE, Lancyr en Wijs & van Oostveen een inspiratiesessie speciaal voor financiële dienstverleners. De bedrijven deelden hun oplossing voor proactief relatiebeheer in het kader van de zorgplicht voor financiële dienstverleners.

De sessie was onderdeel van het Copernica Summit 2014, die plaats vond in Media Plaza in de Jaarbeurs Utrecht.       



Bedrijven worstelen nog met relevante klantcommunicatie
Naast aanscherpingen binnen de zorgplicht voor financiële dienstverleners, verwacht ook de klant, mede door alle nieuwe technieken en communicatiekanalen, steeds beter op hem afgestemde informatie en dienstverlening.
Volgens SCOPE en De Financieel Marketeers worstelen veel bedrijven nog met de ontwikkeling en inrichting van echt relevante klantcommunicatie. Relevante informatie dient op basis van actuele klantinzichten op het juiste moment, met de juiste persoon, via zijn of haar voorkeurskanaal, proactief te worden gedeeld.
 
Een schoolvoorbeeld van aanvullende nazorg door profielverrijking
Tijdens de sessie deelden De Financieel Marketeers, SCOPE, Lancyr en Wijs & van Oostveen, aan de hand van praktijkvoorbeelden, hun visie en oplossing voor proactief relatiebeheer.
Hierin kwam naar voren dat naast de zorgplicht en wettelijke nazorg, ook aanvullende nazorg een belangrijke aandachtspunt vormt voor financiële instellingen om vertrouwen te winnen en binding te creëren met klanten. Om goede aanvullende en specifiek op de klant afgestemde nazorg te kunnen leveren, is continue profielverrijking en structurering van klantdata noodzakelijk.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Hokjesmodel als relatiebeheerinstrument
 Consument verwacht meer online service
 Zeven adviezen voor oprechte verbinding met de klant in de financiële wereld
 Centraal klantbeeld verzekert verzekeraars van klanten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10