Oplossing proactief relatiebeheer voor financiële dienstverleners
23 september 2014 -
Dinsdag 16 september organiseerden De Financieel Marketeers, SCOPE, Lancyr en Wijs & van Oostveen een inspiratiesessie speciaal voor financiële dienstverleners. De bedrijven deelden hun oplossing voor proactief relatiebeheer in het kader van de zorgplicht voor financiële dienstverleners.
De sessie was onderdeel van het Copernica Summit 2014, die plaats vond in Media Plaza in de Jaarbeurs Utrecht.
Bedrijven worstelen nog met relevante klantcommunicatie
Naast aanscherpingen binnen de zorgplicht voor financiële dienstverleners, verwacht ook de klant, mede door alle nieuwe technieken en communicatiekanalen, steeds beter op hem afgestemde informatie en dienstverlening.
Volgens SCOPE en De Financieel Marketeers worstelen veel bedrijven nog met de ontwikkeling en inrichting van echt relevante klantcommunicatie. Relevante informatie dient op basis van actuele klantinzichten op het juiste moment, met de juiste persoon, via zijn of haar voorkeurskanaal, proactief te worden gedeeld.
Een schoolvoorbeeld van aanvullende nazorg door profielverrijking
Tijdens de sessie deelden De Financieel Marketeers, SCOPE, Lancyr en Wijs & van Oostveen, aan de hand van praktijkvoorbeelden, hun visie en oplossing voor proactief relatiebeheer.
Hierin kwam naar voren dat naast de zorgplicht en wettelijke nazorg, ook aanvullende nazorg een belangrijke aandachtspunt vormt voor financiële instellingen om vertrouwen te winnen en binding te creëren met klanten. Om goede aanvullende en specifiek op de klant afgestemde nazorg te kunnen leveren, is continue profielverrijking en structurering van klantdata noodzakelijk.